Veilig aangekomen!!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen!!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 September 2006 | Ghana, Accra

Hoi allemaal,

hier mijn eerste berichtje vanuit Ghana. Gister was de vlucht en alles is gelukkig goed gegaan. De vlucht naar London had bijna een uur vertraging, dus we waren wel even bang dat we onze aansluiting zouden missen. De controle bij London was wel erg streng. Er liepen twee agenten rond, een met hond, en de ander volgepakt met wapens en een mitrailleur gereed in de handen. Wij zijn gelukkig allemaal goed door de controle gekomen zonder problemen, en we konden nog net mee met de volgende vlucht. Die moest eerst nog een uur wachten voor we konden opstijgen, dus kwamen we ook daar wat later aan.

Nu voor iedereen die me de zon heeft toegewenst, ik kwam in de gietende regen aan :(. De mensen die ons kwamen ophalen waren erg vriendelijk en gastvrij, namen meteen alle tassen over. Erg leuk!!
Ze waren met z'n 6en, een paar van de organisatie en de andere waren vrienden.

We zijn nog even wat gaan drinken, maar ze brachten ons gelukkig snel naar het hotel, want we waren allemaal erg uitgeput.

Vandaag mochten we uitslapen, maar we waren allemaal toch al redelijk vroeg wakker en hebben lekker gedoucht en relaxed.
Daarna hebben ze ons meegenomen door Accra en zijn we naar de markt gegaan. Erg druk maar zag er ook erg leuk uit. We waren op pad met Pascal (van de organisatie) en twee van zijn neven. Erg gezellig, ik heb het hier heel erg naar mijn zin.

We zijn ook nog even naar het strand geweest, was erg lekker na die bedrukte hitte op de markt. Het was gelukkig vandaag wel lekker droog, al was het wel bewolkt. De hitte valt dus ook nog wel mee...

Het eten is ook nog wel te doen. Als ontbijt (om half 12)hadden we rijst, met een erg hete saus :(. Dat was wat minder, maar de saus was gelukkig apart dus het was nog te eten:). Vanavond (net dus) hebben we in een restaurantje gegeten, en ik heb lekker frietjes met kip gehad. Heerlijk :D.

Morgen vertrekken we met de bus naar Tamale en zal ik mijn gastgezin ontmoeten. Ik kijk er erg naar uit!!!
Ik heb nog geen Ghanees nummer, maar zodra ik dat heb zal ik dat hier laten weten.
De foto's komen ook nog een andere keer, ik heb nu niet zo heel veel tijd meer.

xxx Kim

  • 04 September 2006 - 20:37

    Suus:

    Heeee Kim!

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt :)
    Ben benieuwd naar de foto's!

    xx Suus

  • 04 September 2006 - 20:37

    Cindy:

    Hey kim,

    gelukkig ben je goed en vooral veilig aangekomen. Is het ook nog met je bagage gelukt of hebben ze er problemen van gemaakt dat je te veel kilo's had? Het is fijn te horen dat je het naar je zin hebt en dat je vriendelijk ontvangen werd door de mensen in Ghana. Ik hoop dat je het bij je gastgezin ook naar je zin hebt. Leuk te horen dat je al leuke dingen gedaan hebt en nu hopen dat je die ook blijft doen tijdens je verblijf in Tamale, maar dat zal wel.
    Ik wens je een goede busreis naar Tamale. Ik wens je veel plezier en heel veel succes.

    Groetjes Cindy

  • 04 September 2006 - 22:26

    Fred:

    Hoi Kimmie, heel veel plezier in Ghana en kom gezond terug.

    ps de foto's van t kamp staan nog altijd niet op de site, als ik wat meer tijd heb zal ik t zeker doen.

    groetjes
    Fred

  • 05 September 2006 - 10:24

    Anja Smulders:

    Geweldig Kim te lezen dat de eerste indrukken zo goed zijn !Goede reis naar Tamale ,en tot wederhoren!

  • 05 September 2006 - 12:13

    Silvie:

    Hee kim:)!

    En ik had je nog zoveel zon gewenst;)! Ach, dan krijg je ook niet zo'n klap in je gezicht omdat het temperatuur verschil zo hoog is met het vliegtuig en buiten!!
    Ik wens je echt nog super veel plezier daar! en succes met alles wat je daar gaat doen!!

    xx je nichtje!

  • 05 September 2006 - 17:22

    Erna:

    nou kim, er zijn nogal wat indrukken op je afgekomen, de laatste dagen en wat er nog komt! We blijven je volgen! Groetjes, veel plezier en succes, martien, erna, mark en loes

  • 05 September 2006 - 18:48

    Theo Van Den Dungen:

    Fijn dat je goed geariveerd bent kim.Groet Theo

  • 06 September 2006 - 18:10

    Jessica:

    He Kim, fijn dat je het er zo naar je zin hebt. Hahaha, regen, bij ons schijnt t zonnetje lekker en vandaag was t 26 graden. Veel plezier nog!

  • 06 September 2006 - 19:09

    Eva:

    hee kim!!

    al een leuke start! zo te lezen.jammer van de regen maar je zal vast nog een hoop mooi weer tegemoet gaan.ik hoop dat je het heel erg naar je zin gaat hebben. en ben erg benieuwd naar je indrukken en belevenissen.
    hoe is je gastgezin ?

    ik blijf op de hoogte

    veel plezier en succes! xx Eva

  • 07 September 2006 - 13:47

    Myrthe:

    Haha, hebben wij gewoon beter weer hier:P. als je vaker kip, patat en appelmoes krijgt zul je niet verhongeren nee ;)
    heb je ondertussen ook al je nieuwe 'broertjes en zusjes' ontmoet? hoeveel foto's heb je ondertussen al gemaakt dan?

    veel plezier met t wennen aan je primitieve leventje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 52190

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: