Het reizen is begonnen... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Het reizen is begonnen... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Het reizen is begonnen...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Juli 2007 | Ghana, Kumasi

Nou, weer even een berichtje van me. Woensdagavond dus vertrokken vanuit Tamale. Het afscheid was erg moeilijk, vond het helemaal niet leuk om weg te gaan. Richard, Deborah en Emmanuela zijn meegegaan naar het busstation, daar stonden ook een aantal andere vrienden (ken ik via Richard) klaar om afscheid te nemen. Al met al dus geen vrolijke boel. :(
Een vriend, Bash, ging mee naar Kumasi. Rond half 7 vertrok de bus, nog geen half uur later stonden we stil, klapband... Een deel van de zijkant van de bus eraf geblazen.. Dus de bus draait zich om. Ik blij, nog even iedereen zien, niet dus. Iets voor Tamale stopt hij bij een tankstation om te wachten voor een nieuwe bus. Die kwam vrij gauw en we konden dus weer op weg.
Rond 2 uur 'snachts kwamen we in Kumasi aan, daar werden we opgewacht door Rachida en twee vrienden. Rachida is de gastzus van Jelske die in Kumasi woont, we konden daar overnachten, erg relaxed!

Donderdag hebben we Martin opgezocht, dat is de buurman van Jelske in Bolgatanga. Ik heb hem ook al eerder ontmoet. Was erg gezellig. 's Avonds met Rachida en haar vrienden Kamal en Samsung wezen poolen, was echt ontzettend gezellig. Vrijdag met hun naar de culturele markt geweest. 's Avonds lekker film gekeken. Ook hebben ze iedere keer heerlijk voor ons gekookt!
Zaterdagochtend gingen we kaartjes kopen voor de trein van die avond, maar we kregen te horen dat hij niet ging die dag. Hij moest nog vertrekken vanuit Takoradi. En dan klagen wij over de NS???
Dus verder gister nog over de markt gelopen en 'savonds weer wezen poolen. Ontzettend gezellig. We hebben dus ondertussen sinds woensdag ging enkele nacht fatsoenlijk geslapen. Maar het voordeel is dat we vanavond als we de trein hebben misschien zo doodmoe zijn dat we daar gewoon slapen ;). We hebben vanochtend de kaartjes gekocht en de trein gezien. Behoorlijk gammel, maar we krijgen een kamer met een stapelbed... Ben benieuwd!!!

Vanavond gaan we dus met de trein naar Takoradi, voor een nacht, dan naar Elmina Castle en in Cape coast slapen. Dan gaan we Kate (een andere vrijwilliger) ophalen in Winneba en gaan we samen East Volta bekijken. Daarna nog een paar dagen in Accra waar nog twee vrienden van mij uit Tamale waarschijnlijk langs komen om ons nog uit te zwaaien! Erg leuk om ze toch nog even te zien voor we vliegen!!!

Nog twee weekjes en ik zit weer thuis op de bank, erg raar idee. Maar ook erg leuk om iedereen weer te zien! Eerst nog even twee weken genieten hier, straks aan de zee, de watervallen en mijn vrienden (een paar vrienden uit tamale studeren in Takoradi en Cape coast en Accra, dus die gaan we nog even opzoeken).

Liefs Kim

  • 01 Juli 2007 - 17:12

    Jessica:

    geniet nog van je reis in afrika. Ben blij als je straks weer veilig thuis bent. xxx

  • 04 Juli 2007 - 15:03

    Myrthe:

    Nog anderhalve week en je zit weer in venlo op de bank voor de tv te vechten wat je wilt zien:P:P
    Ik zal proberen ervoor te zorgen dat er lekkere dingen in huis zijn, normaal voedsel, dat heb je lang moeten missen ;)

  • 04 Juli 2007 - 20:23

    Diny:

    Dag Kim,Wat ken jij al veel mensen in Ghana, zeg. Het afscheid nemen is dan wel moeilijk voor je.
    Gelukkig kun je nu gaan genieten van de mooie momenten gedurende je rondreis.
    Wat fijn dat Willy en Toos ook in China het naar hun zin hebben. Jullie familie worden nog wereldreizigers.
    Kim, ik wens je nog een fijne tijd in Ghana, een goede reis terug naar nederland, kom veilig thuis! Tot ziens.
    Lieve groeten, Diny van den Broek.

  • 06 Juli 2007 - 12:48

    Sandrijn:

    Hi Kim,

    Hoe is het in mijn favo landje?..In nederland regent het alleen maar en is het echt zooo koud. Wel alleen maar mega druk geweest, leuk om iedereen weer te zien..en stom stom mijn ghanese sim werkt niet in mijn nl phone en heb dus je ghanese nmr niet...:(

    Geniet nog van je laatste daagjes

    liefs san

  • 10 Juli 2007 - 16:20

    Carina:

    Hoi Kim!

    hoop dat je ondertussen nog flink aant genieten bent van je mooie laatste daagjes in ghana. Weet wel zeker dat je het enorm gaat missen! Ben wel jaloers dat jij nog zo lang daar hebt kunnen en mogen zijn! Maar al snel zal ik er weer zijn..
    Alvast veel succes met het wennen in nederland en ik zal je nog wel tegen komen in Venlo voordat ik ga.

    Liefs, X Carina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 52183

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: