Wist je dat... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Wist je dat... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Wist je dat...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Oktober 2006 | Ghana, Tamale

Wist je dat...

... mijn foto's ondertussen op mijn site staan?
... deze site http://kimghana.spaces.live.com heet?
... je dit ook in mijn profiel kunt vinden?
... ik ook een verhaal heb staan op www.mondiaalplatformvenlo.nl bij de rubriek venlonaere in den vreemde?

... prullenbakken hier onbekend zijn?
... iedereen hier dus alles op de grond gooit?
... je hierdoor plaatselijke vuilnisbelten langs de straten hebt?
... kinderen die ook als wc gebruiken, zo dat iedereen ze dus kan zien?

... verkeersregels hier niet iets zijn waar je je aan moet houden?
... iedereen dus kriskras door elkaar loopt/fietst/rijdt?
... een volle auto of bus onbekend is, dat er altijd nog iets bij schijnt te passen?
... de trotro's en taxis dus boordenvol worden gestopt, zo dat de mensen er soms half uithangen?
... er in heel Tamale maar 5 kruispunten zijn met stoplichten?
... er ook maar 2 rotondes zijn?
... deze door de belgen rond punt worden genoemd?

... het regenseizoen zo goed als afgelopen is?
... het hier dus maanden niet zal regenen?
... er dus vaak geen wolkje aan de hemel is te zien?
... je dus 's avonds prachtig naar de sterren kan kijken?
... er zonet (terwijl ik dit schreef) een vliegtuig over kwam vliegen?
... Deborah (mijn zus van 21) dacht dat dit een tweekleurige ster was?
... mijn andere nichtjes bang zijn voor de maan?
... ze bang zijn omdat ze denken dat hij een gezicht heeft?
... ze dit denken omdat ze soms in tekeningen zo worden getekend?

... het onderwijs hier niet zo soepeltjes verloopt?
... de leraren alweer een paar weken staken?
... ze dit doen omdat ze meer salaris willen?
... ze hier ook belachelijk weinig verdienen (een verpleegster verdient 3 x zo veel hier, en die verdienen al niet veel)?
... het onderwijs niveau hier ook niet zo hoog ligt?
... dat Benedicta (13) ongeveer even goed kan lezen, schrijven en rekenen als Yassin (6)?

... ik nog altijd geen stroom heb?
... ik dit stukje bij kaarslicht aan het schrijven was?
... ik nu een olielamp krijg 's avonds?
... ik dus ook geen batterijen of mijn telefoon kan opladen thuis?
... ik dit bij de buren, op werk of op het kantoor doe?
... dit soms toch wel een beetje lastig is?

... het kleinste muntje hier 100 Cedis is?
... dit gelijk is aan ongeveer 1 cent?
... het grootste briefje 20.000 Cedis is?
... dit maar 2 euro waard is?
... als je dus gaat pinnen een groot pak geld krijgt?
... dit dus niet allemaal in je portemonnee past?

... 1,5 liter fles water 60 ct kost?
... je voor een halve liter in een zakje 3,5ct betaalt?
... ik dus altijd met zakjes rondloop?
... een sinaasappel 5ct kost, een banaan 10ct en een appel 25ct?
... je hier ook veel ananas, kokos, mango's en watermeloenen hebt?
... je bij uitgaan voor een flesje fris 30ct betaalt?
... een biertje ook ongeveer zo duur is?
... ze hier meestal grote flessen bier hebben voor 90 ct?
... je voor een fles shampoo daarentegen 5 euro en 25ct betaalt?

... mijn drumlessen nog altijd erg goed gaan?
... ik gister tie en dye heb gedaan?
... dit betekent dat ik mijn eigen ghanese stofjes heb gemaakt?
... ik hier een topje van ga maken?
... ik deze foto's nog niet op de site heb staan, maar dat dat nog komt?

... Myrthe vandaag haar verjaardag vierde?
... mijn tante een webcam had meegenomen?
... ik dus de mensen op het feestje op msn heb gesproken en heb gezien met de webcam?
... ik dit erg leuk vond?
... ook om iedereen even te horen toen ma me belde?
... ik dit vaker wil doen:D?
... Koen een filmpje heeft gemaakt en naar mij gemaild?
... ik deze gedownload heb, maar nog niet kan bekijken :(?
... ik dit morgen op werk ga doen?

... mijn tijd nu bijna op is?
... ik dus weer ga stoppen met mijn verhaal?
... ik hoop snel weer iedereen te spreken op msn?
... iedereen de groetjes en kusjes van mij krijgt?

Kim

  • 29 Oktober 2006 - 19:02

    Suus:

    Haha grappig gedaan Kim! :)

    xx Suus

  • 29 Oktober 2006 - 19:33

    Cindy:

    Dize tekst is leuk gedaan kim en hij leest heel makkelijk.
    Nu ben ik weer op da hoogte en weet weer een heleboel.

    xxx Cindy

  • 30 Oktober 2006 - 09:31

    Hilde:

    Hoi Kim,
    Ondertussen ben ik weer helemaal bij. Dat klinkt allemaal wel erg boeiend.
    Ook leuk om je gisteren even gezien en gesproken te hebben.
    groetjes van Hilde

  • 30 Oktober 2006 - 12:19

    Myrthe:

    de rest vond t ook leuk jou weer gezien en gesproken te hebben :) Heb je eigelijk nooit geluid uit de pc? Want oordopjes heb je zelf bij je van je mp3 speler toch. Dan kun je oma ook horen! Dat andere filmpje krijg je ook nog wel.

    Ik heb nu trouwens je ketting om ! :D

  • 31 Oktober 2006 - 12:25

    Erna:

    wij vonden het ook leuk om even met je te msn-en, al was het te kort! we zijn weer veel wijzer geworden, ik laat mark maar niet lezen van dat bier!! Veel groetjes van ons allemaal xxx

  • 31 Oktober 2006 - 19:08

    Kim:

    Hey! Heb heel de maand september lesgegeven in Youth Alive.. (Kleintje met piercing) Wat ik je wou vragen.. Geef je de kiendjes een dikke kus als ze me herinneren..
    En ook voor Olivia.. Zeg je haar een dikke kus te geven aan Asana.. En ik stuur in een weekje een brief naar haar.. Je zou me er een groot plezier meedoet dit even te melden. Groetjess

  • 05 November 2006 - 14:43

    Jessica:

    he kim! knap gedaan hoor, nog bedankt voor je kaart, dat vond ik erg leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 52266

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: