Nog een maandje en dan... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Nog een maandje en dan... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Nog een maandje en dan...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 November 2006 | Ghana, Tamale

en dan lekker mijn ouders en co afhalen van het vliegveld en 3 weken rondtrekken. Ik heb er ongelooflijk veel zin in:D. Drie weken niet aan werk denken, en even lekker bijkletsen over Nederland en Ghana. Ik krijg hier namelijk helemaal niks mee van het nieuws, nou ja, bijna niks. Ik ving laatst ineens via via op dat ze Sadam gaan ophangen. Maar voor de rest heb ik dus geen idee...

Afgelopen week lekker relaxed. Dinsdag weer begonnen met werken, en het ging wel zijn gangetje. Vrijdag kwamen de mensen van Bolgatanga naar Tamale voor de meeting en een lekker weekendje relaxen. Jelske kwam bij mij logeren, dus dat was wel gezellig, had ik wat extra gezelschap 's avonds.
Zaterdag waren we naar de stad gegaan, we hadden zin in yoghurt met een blik perziken en knakworst, dat zijn we dus gaan halen. Waren we wel 7 euro voor kwijt, maar dat hadden we er voor over. We hebben heerlijk geluncht. Daarna lekker naar het zwembad...

's Avonds hadden we een feestje, Jutta en Kimberly (twee vrijwilligers van CID Ghana) waren jarig en vierden dat 's avonds. Wij daar 's avonds rond 8 uur met de taxi heen. De eerste taxi die we aanhielden kende het in eerste instantie niet, en vroeg 3 euro, klinkt heel goedkoop maar is voor hier best duur. De tweede taxi was net afgelopen met werken. En de derde wilde ons er voor 2 euro wel heen brengen. Wij maar rijden en rijden, stopt ie ineens bij een tankstation, zeg ik maar dat het hier niet is en herhaal ik nog eens waar we wel willen zijn. Ow, ow, is het daar, nou hij de goede kant op. Is hij in de goede buurt, weet hij de bar niet te vinden, overal vragen, 10 keer omdraaien, en de weg daar is erg slecht. Ondertussen was hij al aan het mopperen in zichzelf, it's a really bad road, not good for my car, it's far, it's really far. Dus ik zei al tegen Jelske, hij gaat dalijk meer vragen. Toen we er eindelijk aankwamen vroeg hij inderdaad ineens meer geld, maar Jelske en ik volgehouden, afspraak is afspraak dus maar snel uitgestapt en naar binnen gegaan.
Toen we rond half 2 naar huis gingen was het nog erger. Er was GEEN taxi meer. Wij doorgelopen naar de grote straat, misschien dat we er daar een vonden. Nee hoor, dus wij maar lopen en lopen. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we doodmoe thuis aan. Het was wel een gezellig wandelingetje. Midden op straat lag ineens een koe, wij daar even kijken, foto maken. Komt er een man aan die ons nog wel mee koeien kan laten zien. Even een praatje gemaakt over wat hij met de koeien doet, en hoe hij zijn geld verdient. Maar toen we om 3 uur thuis waren, waren we blij dat we naar bed konden.

Gister hebben Jelske en ik een relaxed dagje gehad. Bij de buren hebben we lion king 1 en 2 gekeken. Drie wilden we ook nog kijken, maar dat kon 's avonds wel zei Richard, dan was er ook stroom. Dus wij even een pauze gehouden, eten was bijna klaar dus lekker gegeten. Na het eten wilden we weer gaan kijken, geen stroom.... Wij balen, maar dan maar even wat gaan drinken met Richard en een vriend van hem. Was ook wel gezellig, al begonnen ze verhalen te vertellen over helderzienden, mensen met bovennatuurlijke krachten, heksen enz. Je hebt ze hier allemaal in Ghana. Ik vond het allemaal maar onzin wat ze vertelden, volgens hun heb je mensen waar je met een geweer op kan schieten, maar de kogels zullen hun lichaam niet doorboren... Ik geloof het meteen, niet dus. Maar ze zouden het mij nog wel gaan bewijzen, dus ik ben benieuwd!!
Verder zijn we maar op tijd naar bed gegaan, half 9 lag ik erin. Vanochtend Jelske bij de andere Bolga vrijwilligers afgezet, en zelf gaan werken. Ze ging vandaag weer terug naar Bolga.

Over 2 weken ga ik waarschijnlijk naar Bolga met wat vrijwilligers, hun opzoeken, en het weekendje erna waarschijnlijk met Jelske de watervallen en de aapjes opzoeken, ik heb er erge zin in :D:D

  • 13 November 2006 - 19:15

    Cindy:

    Hey Kim,
    leuk om te horen dat he ook nog bijeenkomt met de andere vrijwilligers. Je moet me wel op de hoogte houden over der helderzienden enz. Ik ben wel benieuwd hoe hun jou dat toch nog willen bewijzen.
    Veel plezier nog.
    Groetjes Cindy

  • 14 November 2006 - 14:33

    Myrthe:

    :O tsss, ben ik co :P. En denk maar niet dat wij dan alleen maar over nieuws en politiek gaan praten dan;). Ben wel erg benieuwd naar Ghana !! :D Och gut, ben je aan vakantie toe, wacht maar totdat je over een jaar een fulltime baan in nederland hebt en 40 jaar lang moet werken;) Maar weet je al een beetje wat je ons allemaal gaat laten zien? Je hebt nog maar een maand om er over na te denken, de tijd vliegt voorbij :) Heeft de docent op school vandaag alleen maar zitten vertellen wat voor enge ziektes je in afrika kan krijgen, maar ik durf nog wel te komen hoor:P
    Tot over een maand op het vliegveld:D

  • 14 November 2006 - 17:38

    Betsie Van Leeuwen:

    Hoi KIm, ik weet niet of je mij kent, ik ben de moeder van Jelske. Je schrijft leuke verhalen. Ik volg je site al vanaf het begin. Fijn om te lezen dat Jelske en jij af en toe samen optrekken. Veel succes de komende tijd en een fijne vakantie over enkele weken!

  • 15 November 2006 - 19:15

    Jessica:

    He Kim!
    Geloven ze daar echt zo sterk in heksen en bovennatuurlijke dingen etc.? VET! Daar moet je me zeker alles over vertellen.
    xxx

  • 15 November 2006 - 22:51

    Toos:

    Ha Kim
    Je zorgt er toch wel voor dat je niet alles gezien hebt voor we komen hè?
    groetjes ma

  • 16 November 2006 - 08:47

    Marleen:

    Hey kim!
    leuk om je site te lezen, hoor! Fijn dat jij en jelske samen leuke dingen hebben gedaan, heb je een gezellig maatje gehad dat weekend...
    Tot volgende keer!
    Kus Marleen

  • 18 November 2006 - 21:08

    Janie:

    hoi kim! superleuk die verhalen van je!heeft jelske eigenlijk ook een eigen site? en wat is daar het adres van?
    heel veel plezier en succes nog daar...
    xjanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 52266

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: