Kerst in de zon... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Kerst in de zon... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Kerst in de zon...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 December 2006 | Ghana, Kumasi

Dag mensjes,

daar kom ik toch eventjes tussendoor. Heb even tijd gevonden om snel naar een internet cafe te gaan. Ondertussen ben ik al 12 dagen aan het reizen en het is heerlijk. Ik zal even een korte update geven, veel tijd heb ik namelijk niet.
De 15de heb ik na een hele dag in de auto te hebben gezeten het reisgezelschap van het vliegveld gehaald, met 3 uur vertraging... Ik werd gek van het wachten! Maar uiteindelijk om kwart over 12 's nachts waren ze er. Omdat het al laat was en iedereen zo lang gereisd had hebben we nog niet veel bijgekletst maar zijn we meteen richting hotel gegaan en onze bedjes in gekropen. De volgende ochtend was ik al erg vroeg wakker, de rest volgde wat later en zijn we Accra in getrokken. Zondag zijn we langzaamaan naar het noorden vertrokken naar mijn gastgezin. Een paar daagjes naar Mole Nation Park geweest, en naar Bolgatanga. Daarna hebben we kerst gevierd in de zon. Echt kerstgevoel heb ik niet gehad, ze vieren het hier totaal anders. Samen zijn met familie en vrienden, samen eten, dat is hier totaal niet belangrijk. Hier vieren ze kerst door zoveel mogelijk eten te maken en dat te gaan uitdelen aan vrienden en familie. Maar op eerste kerstdag hebben we cadeautjes uitgedeeld aan de familie, en ik had ook wat cadeautjes voor het thuisfront dat was gekomen, dus dat was erg gezellig.
Dinsdag zijn we weer verder getrokken via de watervallen naar Kumasi. En vandaag hebben we een dagje in Kumasi en omgeving rondgehangen.
Het reizen is wel erg vermoeiend, weinig slapen, en ook veel in de auto zitten. Maar het is erg leuk.
Als de 3 weken voorbij zijn, en ik weer rustig in mijn gezin in Tamale zit, zal ik wel weer een grotere update geven!

Ik hoop dat iedereen een leuk kerstfeest heeft gehad. En een gelukkig nieuwjaar!!!

  • 27 December 2006 - 17:49

    Erna:

    Hoi Kim! Volgens mij hebben jullie daar een paar drukke weken, maar leuk, om toch weer iets van je te kunnen lezen en ook leuk dat de fam. er is, denk ik! Doe iedereen de groetjes van ons en bedankt voor jullie kaarten, ze zijn erg mooi! Heel veel groetjes en tot hoors
    Erna

  • 30 December 2006 - 21:14

    Fam. Van Den Dungen:

    Iedereen de beste wensen voor 2007! Martien, Erna, Mark en Loes

  • 31 December 2006 - 15:22

    Toon:

    test

  • 31 December 2006 - 15:26

    Diny:

    Kim, wat fijn, dat jullie samen rond reizen. Ik heb ook samen met mijn familie de kerstdagen door gebracht. Ik ben op de 1e Kerstdag jarig, dat is ook bijzonder!!!
    Ik wens jullie samen nog een goede tijd toe en voor allemaal de beste wensen voor 2007.
    Lieve groeten,
    Gerard en Diny van den Broek

  • 31 December 2006 - 15:49

    Roos:

    Hoi Kim,
    Allereerst een fijne jaarwisseling. Ik ben wel benieuwd op wat voor manier dat in Ghana gevierd wordt.

    Hot news in Liempde De kanjer van de postcodeloterij 23.7 mln is gevallen in Liempde. 1 jan, om 15.00 komen Henny Huisman en div. artiesten en om 17.00 wordt bekendgemaakt wie de straatprijs heeft gewonnen. Allemaal reuze spannend als je een lot hebt. Alleen bij familie v d Dungen heeft er niemand een lot. Maar toch wel leuk om zoiets in Liempde mee te maken.

    Groetjes Roos.

  • 03 Januari 2007 - 09:43

    Suzan:

    Heej Kim gelukkig nieuwjaar! Ik hoop dat je hebt genoten van het bezoek van je ouders.
    Groetjes,
    Suzan

  • 06 Januari 2007 - 18:47

    Toos:

    Hallo Kim
    We zijn nu 1 dag thuis en 't regent bijna de hele dag dus de zon missen we wel. We hebben genoten van onze tijd in Ghana en van onze tijd met jou. Het was fijn om je weer even te zien en we missen je nu wel. Het was een hele beleving voor ons om te zien hoe je daar leeft en werkt. Wat hebben we hier dan toch veel wat je eigenlijk ook wel kunt missen. Bedank je gastgezin nogmaals voor de hartelijke ontvangst en geniet van je tijd daar.
    Groetjes en kus van oma.
    Liefs ma

  • 07 Januari 2007 - 20:04

    Bas:

    Hey Kim,

    ik hoor dat je een wat minder aangename terugreis hebt gehad? Ach ja, dat zijn de avonturen waarvoor je naar Afrika bent gegaan toch? Op het moment zelf niet relaxt, maar wel characterbuilding.

    Ik hoop trouwens dat die munteenheid daar niets waar is, anders gaan er daar grote bedragen rond...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 52279

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: