Olifanten op Youth Alive... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Olifanten op Youth Alive... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Olifanten op Youth Alive...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Januari 2007 | Ghana, Tamale

Afgelopen week was een leuke week op Youth Alive. De kinderen waren weer aanwezig en er werd weer les gegeven en spelletjes gedaan. En er is een nieuw project tot stand gekomen. Twee vrijwilligers hadden het plan om een circusje te organiseren met arme kinderen in Tamale, en de keuze is gevallen op Youth Alive. Vanaf komende week gaan we twee keer in de week, donderdagmiddag en vrijdag circusacts oefenen met de kinderen. Natuurlijk komt er ook een olifanten act!! Jammer genoeg niet met echte olifanten, ze hebben olifantensloffen aan de voeten en papieren oren en neuzen. En natuurlijk komen er andere acts, jongleren, clowns, koorddansen en wat er nog meer bij circus hoort. Over ongeveer 9 weken gaan we het circus opvoeren, en nodigen we de ouders en familieleden van de kinderen uit. Wordt een groot feest!

Verder is er afgelopen week niet veel bijzonders gebeurd. Rustig weekje geweest. Vrijdag is Jelske weer een weekendje naar Tamale gekomen. Zijn we samen met Richard naar Titi's Inn geweest. En je raadt het nooit, maar we zijn midden in een clipopname terecht gekomen! Was erg grappig. Een Ghanese zanger was zijn clip bij Titi's aan het opnemen. Het nummer werd dus de hele avond continu herhaald, maar gelukkig was het nog een redelijk leuk nummer. De clip zag er ook wel leuk uit, al is het erg primitief gefilmd. De filmer had een film camera, maar het was een kleintje, eentje die iedere amateur filmer heeft. En die liep maar een beetje heen en weer met de camera, iedere keer een andere hoek. Er was 1 lamp, en Titis was gewoon open, dus af en toe loopt er een klant voor het beeld!! Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien na het knippen en plakken. Maar het was erg grappig om te zien hoe het werd gefilmd. En nee, wij staan er niet op. En ik denk ook niet dat het op tmf komt, maar ik hoorde het vandaag wel op de radio.

Gister was ook een leuk dagje, Jelske was er nog, en Nathalie kwam langs. We gingen de oliebollenmeel van Cindy uittesten. En ik kan je zeggen dat het erg geslaagd was. De oliebollen waren erg lekker, de familie vond ze ook allemaal erg lekker. En er was dan wel geen poedersuiker, maar met gewoon suiker smaakte het ook goed! 's Avonds hadden we een afscheidsfeest van Jan en Liesbeth, Sara en Nathalie, ze vertrekken alle 4 volgende week. Ik vind het erg jammer dat Nathalie gaat, heb er goed contact mee. Maar ze gaat nog 3 maanden in Accra werken, dus we hebben al afgesproken een keer een weekendje in Kumasi af te spreken. Vlakbij Kumasi ligt een mooi meer, dus daar gaan we een keertje lekker zwemmen! Heb er nu al zin in :D.

Vandaag is er niet veel gebeurd, Jelske is weer terug naar Bolga, en ik heb toen mijn kamer geveegd, de was gedaan en de badkamer gepoetst. Ik heb nog hard gewerkt. (je kunt het ook weer goed aan mijn handen zien, de combinatie zeep en schuren zijn niet goed voor ze).
En nu weer achter internet. Ik heb het idee dat het internet hier met de dag langzamer wordt... Wordt er soms niet goed van. De foto's erop zetten lukt dus nog steeds niet, maar de cd is onderweg naar huis, dus hopelijk kan Toos ze er gauw opzetten. Kunnen jullie ook weer eens zien hoe het de laatste tijd bij mij gaat! Nu stop ik maar weer, tis weer bijna etenstijd.

Heel veel liefs, Kim

Owja, Yassin; Nog proficiat met je verjaardag, 7 jaar al!! Ik hoop dat je een leuk kinderfeestje hebt gehad, en ik vind het heel erg jammer dat ik volgende week niet op visite kan komen. Maar Toos heeft een leuk cadeautje voor je van mij uit Ghana. Heel veel plezier nog! xxx

  • 21 Januari 2007 - 17:30

    Dierenvriend:

    gelukkig niet met echte olifanten dat is toch zielig, voor de rest leuk wat je doet!ga zo door!

  • 22 Januari 2007 - 08:01

    Maartje:

    Hee Kim,

    Klinkt goed dat circus! En ik wacht in spannning af op alle leuke foto's... gelukkig maar dat je moeder nog wat computervaardigheden heeft ;)

    Liefs Maartje

  • 23 Januari 2007 - 21:41

    Diny:

    Erg leuk, om je ervaringen en ideeën te lezen.Fijn, dat het goed met je gaat. De oliebollen smaakten zeker extra lekker!!!!!
    Toch nog iets nederlands.
    Bedankt voor je mail.
    Lieve groeten,Diny

  • 26 Januari 2007 - 08:03

    Claire:

    Heej Kim!
    Wat klinkt dat circus leuk zeg, jammer dat ik daar niet meer bij kan zijn:( Ben sinds gisteren weer thuis en vind het heerlijk! Mis Ghana nog niet maar dat zal wel komen! Ben in afwachting van je foto's, erg benieuwd naar de olifanten:p
    Veel plezier nog!
    Liefs, Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 52235

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: