Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Heet, heter, heetst

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Maart 2007 | Ghana, Tamale

Het is al even geleden dat ik een berichtje geplaatst heb, sorry daarvoor, maar alles gaan nog goed, heb het lekker druk gehad. En het internet cafe waar ik normaal heen ga is de hele week dicht geweest, dus dit keer maar even in de stad gegaan. Doordat het internet cafe dicht is heb ik ook nog geen foto's erop kunnen zetten. Maar heb nu ma gevraagd voor een update t/m eind februari. De rest zal ik snel branden en naar huis sturen zodat die er ook op kunnen.
Met Deborah is het steeds niet helemaal ok, ze gaat weer naar school en heeft examens gemaakt. Ze heeft nu een maand vakantie, net zoals bijna alle andere scholen. Behalve Youth Alive, wij hebben alleen goede vrijdag en paasmaandag vrij. Maar eind april ga ik twee lange weekenden reizen, heb ik erg veel zin in.
Maar Deborah heeft antibiotica gehad en ook wat pijnstillers. Na de controle kreeg ze weer nieuwe pillen. Ze heeft nog altijd een traanoog en haar mond staat nog wat scheef, veel last van hoofdpijn heeft ze ook. Ze gaat maandag weer terug naar de dokter, ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen.

Verder de afgelopen twee weken niet veel gedaan, beetje gerelaxed en gewerkt. Werk was wel wat drukker, veel verslagen geschreven en ben met een observatie analyse begonnen, ook veel werk.
Verder heb ik een nieuwe vrijwilliger in huis, die heeft de kamer van Emmanuela in genomen. Hij heet Janne en komt uit Finland. Is 26 jaar en studeert verpleegkunde. Hij blijft hier 10 weken. Hij is wel een aardige jongen, m aar ken hem natuurlijk nog niet zo lang, is pas een week hier.
Morgen neem ik mijn zusjes mee naar het zwembad, en Judith en Jane (2 nichtjes). Ik zou ze twee weken geleden al meenemen, maar toen ging het zwembad net dicht. Konden het water niet verschonen, maar morgen gaat het weer open. Dus mijn zusjes zijn helemaal blij!!! En ik ook, aangezien mijn titel het al zegt, het wordt hier heter en heter. Soms is het wel lekker, maar 's middags buiten zitten is niet te doen, en werken wordt soms ook erg vermoeiend. Wel heeft het nu al 3 keer geregend, een flinke onweersbui. Dat koelt wel lekker af, maar het heeft weer het nadeel dat je 's avonds niet lekker buiten wat kunt gaan drinken want het regende. De eerste keer is bij Youth Alive een soort wervelwind geweest denk ik, want heel veel dingen lagen plat. Een heel schoolgebouw is weggeblazen, elektrischiteits kabels op de grond enz.

Maar ik moet nu weer stoppen, mijn tijd zit er weer op.

xxx Kim

  • 30 Maart 2007 - 21:27

    Jessica:

    balen dat t daar zo warm is, misschien wordt je wel net zo bruin als de mensen daar, haha. Veel plezier met de reizen

    xxx

  • 01 April 2007 - 17:49

    Betsie Van Leeuwen:

    Wat het weer betreft lijkt het of je van de ene verrassing in de andere valt.Na het regenseizoen, de harmattan en de allerheetste maanden februari en maart hoor ik nu voor het eerst van de wervelwind... En ik maar denken dat ze daar alleen maar de zon kennen.
    Fijn dat je weer gebruik kunt maken van het zwembad. Geniet er maar lekker van!

  • 03 April 2007 - 16:51

    Anja:

    Hallo Kim!
    Nog warmer!!!
    zoals ik uit je brief lees maak het nog steeds goed in Ghana.Geweldig en knap van je.Vooral als je weet dat het in Ned. lekker fris is.

    Ondertussen heb je ook nog zorg voor je familie in Ghana en Ned en je project.Een bezige bij ben je ,Kim.Ook dat vind ik knap van je .
    Wens Deborah beterschap.Het lijkt wel op een virale infewctie van de aangezichtzenuw.

    En je begint stevig af te tellen.Gek idee dat je dadelijk weer in dit landje bent,met al die regeltjesen natuurlijk ook je vrienden en vriendinnen!
    Heb je al kennis gemaakt met je huisgenoot? EN.......?

    Dat horen we de volgende keer!
    Kim ,rustig aan blijven doen,het is echt veel te warm en tot de volgende keer
    ANja



  • 06 April 2007 - 12:47

    Diny:

    Dag Kim, Wat zal het wennen zijn, zeg, die warmte. Maar het tempo wordt aangepast, vermoed ik. Dan ben je er al vast op voorbereid, als het deze zomer bij ons ook heet wordt!!
    Ik heb iets leuks te melden. Ik word voor de 3e keer oma! Onze dochter Eefje is zwanger van haar 2e kind, nu 14 weken.
    Leuk, he. Oma zijn is echt bijzonder. Ik kan erg genieten van mijn 2 kleindochters.
    Heerlijk met ze spelen en activiteiten ondernemen.
    Ik las dat je nog gaat reizen. Ga jij alleen en wat wil je bezoeken? Fijn om naar uit te kijken. Dit weekend is het bij ons Pasen. Ik moet werken, maar ja, dat is het lot, als je in de gezondheidszorg werkt.
    Kim, tot zover enig nieuws vanuit Eindhoven.
    Lieve groeten, Diny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 52247

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: