Canyoning, snorkelen, modderbad en nog veel meer.. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Canyoning, snorkelen, modderbad en nog veel meer.. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Canyoning, snorkelen, modderbad en nog veel meer..

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Maart 2012 | Vietnam, Hanoi

Waar waren we gebleven, owja, bij de trektocht. De dag daarna heerlijk canyoning gehad. Voor de uitgebreidere verhalen zie www.woutindewereld.waarbenjij.nu.
Leuke dag canyoning, een blauwe plek te grootte van mijn hand op mijn been overgehouden, van welke afdaling weet ik niet meer, een van de glijbanen (vooruit.achteruit met de waterval mee de rots afglijden), de eerste grootte afdaling, waarvan de tweede keer tijdens de sprong mijn touw ff bleef hangen, of van de grote 10 meter sprong het water in! In ieder geval erg leuk om te doen.
Daarna van Dalat naar NhaTrang, motortje gehuurd en heerlijk op zoek naar de bekende modderbaden. Op een andere plek uitgekomen, net twee maanden geopend en heerlijk in de modder gelegen, opgedroogd in de zon en afgespoeld onder heet water en een koude waterval. Waarna onze huidjes heerlijk zacht waren ;).
De dag erop zijn we gaan snorkelen, heel mooi om te zien, lekker in het water gelegen, en mijn rug volledig verbrand :S. Ben nu nog steeds de velletjes eraf aan het plukken...
Daarna de bus naar Hoi An, hier een lekker rustig dagje gehad. Op de eerste dag op zoek geweest naar een kleermaker die een mooie leren jas voor Wout kon maken. Dat is gelukt, erg mooi geworden! De dag erna wilden we raften, maar helaas het verkeerde seizoen, niet genoeg water :(. Dus maar een rustdagje gehad in de stad. Nog een motor gehuurd en naar de Chamruines gereden. Erg mooi om te zien. 's Avonds op tijd gegeten want we hadden de nachtbus naar Hue, (niet echt prettig met een volledig verbrandde rug...) Hier de mooie keizerlijke stad bekeken, zo'n 15 ha land in het midden van de stad waar de keizer woonde met zijn vrouw en 100 concubines en daarnaast nog zijn huishoudelijke medewerkers... Lekker dagje door het dorp gelopen. De dag erop hebben we de fiets genomen om de verschillende mausoleums te bekijken. Dit zijn de plekken die de keizers hebben uitgekozen voor hun graf (gemiddeld 12 ha groot..). Erg mooi om te zien, mooie grote stukken land en prachtige natuur. Met natuurlijk ook mooi afgewerkte tombes. De terugweg was een beetje doorfietsen, maar dat was lastig aangezien mijn trapper steeds los zat en Wout die iedere 2 km met zijn (gelukkig meegenomen) repareersetje. Want 's avonds moesten we op tijd zijn voor de nachttrein naar Hanoi.
Deze sliep gelukkig een stuk beter dan de bus, Wout paste wonder boven wonder zelfs in zijn geheel in het bed! Om 5 uur in de ochtend aangekomen in Hanoi en rustig de stad ingelopen die nog volledig sliep. Langzaam gezien hoe de stad tot leven kwam tot het weer een grote chaos was. Deze verkeerschaos is nog erger dan in Ho Chi Minh City, daar keken de brommers nog om zich heen en hielden nog rekening met elkaar, hier wat minder...
Toen de stad tot leven was gekomen, onze backpacks in een cafe achtergelaten en op weg naar het Mausoleum van ' Uncle Ho', de president die de opstand tegen het zuiden en de Amerikanen leidde. Na de ingang gevonden te hebben in een lange rij met z'n allen langs het geconserveerde lichaam van Ho. Tegen zijn laatste wensen in (hij wilde gecremeerd worden en zijn as uitgestrooid hebben over noord, midden en zuid vietnam) hebben ze hem gebalsemd en is hij nu te bekijken. Beetje raar idee. Daarna nog naar het museum om wat meer geschiedenis op te pikken.
In de middag op zoek naar een reisbureau (of beter gezegd 5) die ons voor een goede prijs een reis kon geven naar Sapa en Halong Bay. Dat is gelukt en diezelfde avond zaten we weer in de volgende nachttrein naar Sapa. Een klein stadje in de bergen. Vanaf daar weer vroeg aangekomen en na naar het hotel gebracht te zijn een lekker ontbijtje gehad, spullen gereorganiseerd want we gingen op weg naar onze homestay. Prachtig door de bergen gewandeld, gevolgd door vele 'minderheden' in hun mooie klederdracht die allemaal vrij goed engels kennen. Na met je meegelopen te hebben moet je natuurlijk wel wat van ze kopen... Een beetje toeristisch was het wel, maar ook gezellig. In de homestay, een huisje in een klein dorpje hebben we heerlijk eten gehad en weer geproefd van hun ' happy water' (rijswijn). Lekker geslapen en de volgende ochtend weer een mooie wandeling gemaakt waarna we weer terug naar ons hotel zijn gebracht.
Hier nog even het stadje verkend en zo meteen gaan we naar de wekelijkse 'love market'. Geen idee wat het inhoudt, we zullen het zien.
Morgen gaan we nog een wandeling maken en daarna weer de nachttrein naar Hanoi waarna we meteen doorreizen naar Halong Bay, nog lekker een paar dagen op zee/ aan het strand voor we weer terugvliegen naar Nederland.
We vermaken ons erg goed hier, verhaal is een beetje beknopt geschreven, maar te druk om er een uitgebreid verhaal van te maken ;).
Tot gauw!
xx Kim en Wout

• 03 Maart 2012 - 23:15

Toos Van Den Dungen:

Het klinkt allemaal weer geweldig.
    Een heel gereis allemaal maar je ziet wel veel dan.
    Geniet nog even van de laatste zonnige dagen zodat je er hier weer tegen kunt.