Alweer bijna een maand.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Alweer bijna een maand.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een maand..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 September 2006 | Ghana, Tamale

De tijd die vliegt hier, dit weekend zit ik hier al 4 weken, het gaat echt snel!! En je blijft maar nieuwe dingen zien en meemaken.

Deze week was een redelijk rustige week voor mij. Ik zal even kort beschrijven hoe een week er ongeveer uit ziet. Van maandag t/m vrijdag moet ik werken op Youth Alive. De school begint om 9 uur tot 11 uur en van 1 tot 3 uur. Er is nu nog maar 1 andere vrijwilligster die bijles geeft. Ik ben nog een beetje aan het voorbereiden.
Het is erg lastig om iets met die kinderen te doen, vooral omdat ze nu allemaal nieuw zijn en de meesten geen woord engels kunnen. Het is dan erg lastig om een keer een spelletje te doen omdat je al een half uur bezig bent voor ze de meest simpele spelletjes door hebben.
Dus nu hou ik me nog meer bezig met de voorbereidingen tot ze een beetje engels kunnen en het makkelijker is om iets te doen.
Vrijdag hebben ze les van 9 tot 12 en is er een andere docent. Hij geeft de twee klassen tegelijk les, maar dan op een erg creatieve manier, hij laat ze soms kleine toneelstukjes doen en leert ze op die manier engels. Is erg leuk om te zien!!

Gister waren we met 4 vrijwilligers en Peter weer naar Kotingli gegaan. Peter had een meeting met de bewoners over hoe ze het geld van CID Ghana willen uitgeven. Er zijn twee projecten daar, de ene is het waterproject. In Februari gaan ze beginnen met een stuk land uitgraven en daar putten neerzetten zodat ze schoon water krijgen.
Als tweede heeft het dorpje een subsidie gekregen maar moeten ze nog beslissen hoe ze dat gaan uitgeven. Ze hebben daar een schooltje, zonder keuken, met 1 klaslokaal, 1 docent en 60 leerlingen. Dus dat is erg lastig voor die docent. De dorpleiding moest kiezen wat ze als prioriteit wilden hebben. Daar gingen ze voor stemmen. Er waren 6 mannen die ieder een steentje kregen, op de grond had Peter vier voorwerpen neergelegd, 1 stond voor de keuken, 1 voor een tweede lokaal, 1 voor een tweede docent, en 1 voor het salaris van de eerste docent. Ze moesten hun steentje leggen bij hetgeen zij het belangrijkst vonden. Dit keer waren ze het erg met elkaar eens en vonden ze de keuken het belangrijkst. Ze vonden dat als de kinderen een lege maag hadden, ze ook niet goed konden leren. Daarna kozen ze voor het tweede klaslokaal.
Het was erg grappig om erbij te zijn en te zien hoe zo'n vergadering eraan toe gaat.

Verder is er deze week niet zoveel gebeurd. Twee vrijwilligers die in Bolgatanga zitten zijn in het begin van deze week naar Tamale gekomen, omdat ze het in Bolgatanga niet vol hielden. Ze hadden problemen met het gezin en het huis, en het werk liep ook niet goed. Nu ze hier zijn gaat alles prima, en het is voor Kristin en mij ook wat gezelliger.
Volgende week komen er 6 nieuwe vrijwilligers, 3 gaan naar Bolgatanga en de andere 3 naar Tamale. Twee komen er op Youth Alive werken dus dat lijkt me wel leuk.

Morgen ga ik het zwembad in Tamale eens verkennen. Dus maar hopen dat het dan droog is en de zon schijnt. Kan ik eindelijk eens goed bruin worden ;). Mijn armen zijn al een stuk bruiner, maar de rest blijft maar wit....

Ik ben bezig met de foto's erop te zetten, maar het gaat erg traag. Ik heb op deze site er een paar staan, maar de meesten heb ik op die andere site. Die site heb ik in mijn profiel geschreven, dus als je op profiel klikt, kun je daarna op de site klikken en mijn foto's bekijken. Ik hoop dat jullie ze leuk vinden, en ik zal mijn best doen de rest er ook op te zetten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik vind ze erg leuk om te lezen!!!

  • 29 September 2006 - 13:20

    Toos:

    Hoi Kim
    Leuk om weer eens wat te lezen en de foto's te bekijken. Het maakt het zo ook wat levendiger voor ons. We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor ons bezoek aan jou en we kunnen ons nu een klein beetje voorstellen hoe het daar is.
    Liefs, je moeder

  • 29 September 2006 - 19:45

    Cindy:

    hey kim,
    nou brn maar blij dat het nu nog rustig is wie weet als dat niet zo is zul je terug denken aan deze tijd. Ik ga zo je foto's bekijken en ben erg benieuwd.Ik hoop dat het mooi weer blijft zodat je nog van de zon kunt genieten en de rest van je lichaam ook bruin wordt. Ik wens je nog veel plezier en succes met het werk.
    Kus Cindy

  • 30 September 2006 - 08:38

    Suus:

    Heeee Kim!
    Tof om eens foto's te zien van hoe het daar nu echt is. Leuk ook om steeds je verhaaltjes te lezen!
    xx Suus

  • 30 September 2006 - 08:39

    Lola:

    Hee Kim! Weet niet of je zo weet wie ik ben; buurmeisje van Lisette & Mirian.. Iig, ik ga over twee weken ook naar Ghana dus had van Lisette je site gekregen en is echt super leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog daar en wie weet kom ik je nog tegen haha :)
    Groetjes Lola

  • 01 Oktober 2006 - 07:14

    Bas En Maartje:

    Hee Kim!
    Leuke foto's :)
    Bas wil ook zijn eigen krokodil hebben ;) Heel veel succes nog en tot lezens!
    Liefs Bas en Maartje

  • 02 Oktober 2006 - 17:26

    Oma:

    Hartstikke prachtig om jou op die foto's te zien. Tot een andere keer.
    Liefs oma

  • 14 Oktober 2006 - 13:35

    Jessica:

    he alles kits!
    wordt niet te bruin he, anders zien ze je nog voor n ghanees aan, haha
    x jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 52193

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: