En het leven gaat hier maar door... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu En het leven gaat hier maar door... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

En het leven gaat hier maar door...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Oktober 2006 | Ghana, Tamale

Nou mensjes, hoe staat het daar in Nederland? Ik heb gehoord dat het daar ondertussen steeds slechter weer wordt, en hier wordt het alleen maar warmer... Verschil moet er wezen he. Het zwembad wordt straks denk ik mijn beste vriend!

Hier is dus alles nog prima, al ben ik gisteravond weer even ziek geweest, weer een avondje overgeven. Wel balen dat het net gister was. Marleen, een meisje van SPH dat ook hier zit, is vanochtend richting huis vertrekken. Ze had hele erge heimwee en ik zou gisteravond nog even afscheid gaan nemen. Maar dat ging dus niet door.. Maar gelukkig voelde ik me vanochtend alweer wat beter, en nu is alles weer goed. Niet zo erg als de vorige keer dus!!

Er is weer een afwisseling van mensen bij CID Ghana, morgen gaat er nog iemand naar huis, en volgende week komen er weer 3 nieuwe bij. Ik vind ondertussen wel een raar idee, dat we zoveel vrijwilligers hier zien komen en inleiden in de stad, en dat ze ook allemaal weer weg gaan voor ik weg ben... Daar wordt ik soms wel een beetje jaloers op, dat ze naar huis kunnen en alle verhalen kunnen vertellen, en ik moet nog ff wachten. Maar gelukkig wil ik nu nog helemaal niet weg, en Beatrice heeft al gezegd dat ze me opsluit op mijn kamer als de 10 maanden voorbij zijn...

Owja, nog even over Emmanuela. Ondertussen heeft Peter met de familie gepraat en ze zijn er erg blij om en ze zijn me erg dankbaar. Dus dat was gewelding om te horen. Emmanuela heeft al een hele preek gekregen dat ze nu extra hard haar best moet gaan doen op school om te laten zien dat ze het waard is een sponsorship te krijgen. Maar ja, de scholen staken. Alweer blijkbaar. Ze zijn nu al een paar weken bezig omdat ze meer salaris willen. Een docent verdient hier ook belachelijk weinig, een verpleegster verdient hier 3 keer zovel. Dus pa, je mag nog niet klagen. Maar het is dus nog maar de vraag wanneer ze weer beginnen, want het kan dus wel een paar maanden duren blijkbaar.

Afgelopen maandag en dinsdag was het suikerfeest. De meesten vierden het dinsdag, dus maandag was ik nog ff lekker op internet. Dinsdag waren we uitgenodigd bij Kaat, haar gezin is Moslim. Dus ik had eigenlijk een flink feest verwacht. Maar het enige wat ze hier doen is dus eten en bidden. We waren daar om half 10 en kregen meteen een groot bord met rijst en spaghetti voor onze neus. Een uur later gingen we naar de vriend van Kaat, en die had net een bak fufu gemaakt, weer eten dus... En weigeren mag niet! Dus we zaten allemaal lekker vol.
Rond de middag ben ik nog ff op internet geweest. MSN aangezet, en lekker veel vrienden waren online, dus ik heb eens lekker kunnen bijkletsen met iedereen. Heerlijk!!!

's Middags zouden we gaan zwemmen, het zwembad was echt poepie druk, het zag letterlijk zwart van de mensen :P. Maar het was gezellig.

Nu ik het trouwens over bijkletsen heb. Zondag als het feest van Myrthe is zal ik zorgen dat ik in een internetcafe zit waar ik mijn webcam kan aansluiten zodat jullie mij eens kunnen zien. En dan kan ik mensen op het feestje eens zien. Ik weet nog geen preciese tijd, Ma laat het weten zodra de webcam bij ons thuis is gearriveerd ;).

Volgende week gaat Ma een pakketje opsturen naar mij. Ik heb gehoord dat de pepernoten en taaitaai ondertussen al een tijdje in de winkel liggen, en die wil ik ook!! Dus dat wordt per post opsturen ;). Dus als iemand nog een brief wil schrijven of een leuke foto heeft, het kan allemaal mee in het pakketje, heb ik weer wat om te lezen en te zien :D. Alles kan bij mijn ouders thuis afgeleverd worden.

Maar mijn tijd is nu bijna om, dus ik ga mijn berichtje weer afsluiten.

Myrthe, alvast proficiat met je verjaardag, het is nog twee dagen te vroeg maar ik weet niet of ik zaterdag online ben. Ik hoop dat je mijn kaart ontvangt en dat je je cadeautje leuk vindt!!

xxx Kim

  • 26 Oktober 2006 - 16:50

    Silvie:

    Ook al zit je in Ghana, de taaitaai en de pepernoten mag je niet missen!! Love you!!

    Spreek je snel weer!!

  • 26 Oktober 2006 - 18:58

    Toos:

    Hoi Kim
    Ik had even tijd op t werk om te kijken en je had net n verhaal geschreven dus dat was wel leuk. Ook de laatste foto's zijn mooi. Gelukkig dat je je weer beter voelt.
    Liefs van ma en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 52189

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: