Op zoek naar de Inca's. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Op zoek naar de Inca's. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de Inca's.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 November 2009 | Nederland, Nijmegen

Zoals de meesten van jullie wel weten vertrek ik alweer bijna naar Peru. Myrthe (mijn zus) heeft daar vanaf september 2 maanden stage gelopen en is sinds begin november aan het reizen met Rob (haar vriend).
Koen (mijn broer) en ik vertrekken 18 november naar Lima om te kijken hoe Myrthe daar die 2 maanden heeft geleefd en natuurlijk om lekker vakantie te vieren!

Onze reisplanning ziet er als volgt uit:
19 november komen we om 7 uur 's ochtends in Peru aan (NL tijd is 6 uur later), Myrthe en Rob staan ons hier dan op te wachten om Lima te gaan verkennen. Zaterdagavond (21 nov) brengen we Rob naar het vliegveld om de volgende dag met z'n 3en door te reizen naar Arequipa, dit is een reis van ongeveer 15 uur rijden. In Arequipa willen we na een dag uitgerust te hebben op zoek gaan naar de Colca Canyon, dat is een grote kloof die erg mooi schijnt te zijn. Als het mogelijk is willen we hier ook een ochtendje gaan raften. Verder gaan we natuurlijk ook de stad zelf bekijken.

Na een paar dagen reizen we weer door naar Puno, daar vlakbij ligt het Titicacameer dat gelegen is op zo'n 4 km hoogte in de bergen. Als het mogelijk is willen we daar overnachten op een eilandje in dat meer.

Dan is het tijd om door te reizen naar Cusco voor de beroemde trektocht: De Inca Trail. Dit is een wandeltocht van 4 dagen door de bergen die de Inca's vroeger vaak liepen. Voor degene die mij een beetje kennen, ik ben niet echt een wandelaar, maar hopelijk maakt het prachtige uitzicht een hoop goed en doorstaan we de tocht heelhuids!
Na deze tocht van 4 dagen hebben we een rustdag waarna we meteen weer doorgaan naar Manu, een nationaal park in de jungle. Hier hopen we natuurlijk wat mooie dieren te zien, maar zullen we ook een paar spannende dingen gaan doen, zo gaan we ook daar raften en is er een soort touwbrug/kabelbaan tocht hoog in de bomen (wat het precies is, is ons ook nog niet helemaal duidelijk, merken we vanzelf wel :)).

Na deze twee tochten gaan we weer terug naar Cusco om van daaruit langzaam weer terug te reizen naar Lima aangezien het einde dan weer in zicht komt. Maar onderweg naar Lima hebben we nog een paar plekken die we graag willen bezoeken, aan de hand van de hoeveelheid tijd kijken we ter plekke waar we nog heen gaan.
Zo zijn er nog de Nazca lijnen die we graag zouden willen zien, is er de mogelijkheid tot sandboarding en niet te vergeten willen we naar Pisco waar een nationaal park is waar we flamingo's, pinguïns en zeeleeuwen kunnen zien!

Kortom, we zullen genoeg te beleven hebben in Peru. Hopelijk heb ik tussendoor de tijd om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen en anders brengen we jullie na onze thuikomst op 17 december op de hoogte!

• 08 November 2009 - 09:21

Joep Beliën:

Hardstikke mooi initiatief -- zal je/jullie verhalen met veel interesse lezen.

Groeten

ook namens Joke

Joep

• 10 November 2009 - 21:14

Wout:

Foei toch en je laat mij helemaal alleen achter??
    ;) zorg maar voor een paar goede verhalen dan.
    veel plezier

knuf
    Wout

• 13 November 2009 - 20:57

Suzan:

Heej Kim,

Klinkt super leuk allemaal wat je gaat doen. Heel veel plezier! :)

Groetjes xxx Suus

• 16 November 2009 - 22:42

Jelske:

nog één dag, en dan zit je alweer in het vliegtuig naar zuid-amerika!
    Daarna onze reis, dan heb je onderhand de wereld al gezien!! ;)
    En na je peru reis zien wij elkaar weer op ghanese bodem...kan jij t je al voorstellen? :)
    Tot morgen meid,
    xxx Jelske

• 18 November 2009 - 14:37

Betsie Van Leeuwen:

Wat een avonturen staan jou te wachten, Kim! Hopelijk heb je na deze reis nog genoeg energie over voor je Afrikaanse avontuur met Jelske. Maar ik ga je belevenissen zeker volgen! Geniet ervan en goede reis!

• 19 November 2009 - 19:35

Toon En Roos:

19 nov.
    Hallo Kim , Zo te lezen hebben jullie leuke plannen in het verschiet en wat het park betreft, dat lijkt ons ook zeker de moeite waard. Geniet er maar lekker van en we houden het hier wel bij.
    Gr. Toon en Roos