alweer een week in peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Kim Dungen - WaarBenJij.nu alweer een week in peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

alweer een week in peru

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 November 2009 | Peru, Arequipa

Afgelopen zaterdag hebben we ´s avonds afscheid genomen van Rob, en zijn wij drieeën met de nachtbus naar Arequipa vertrokken, om 9 uur vertrokken we en om 12 uur smiddags kwamen we aan. Toen een hotel gezocht en daarna Arequipa bekeken. Maandagochtend hebben we uitgeslapen om daarna verder Arequipa te bekijken. Zijn naar een groot klooster geweest, erg mooi vanbinnen. Ook hebben we de mummie Juanita bekeken, zij is 15 jaar geleden gevonden op de berg. Ze is 500 jaar geleden geofferd door de Inca´s. Erg indrukwekkend verhaal.
Dinsdag zijn we vertrokken naar de colca canyon. Na een uur te laat opgehaald te worden konden we eindelijk vertrekken. We hadden een erg goede gids die veel vertelde over de omgeving. We gingen flink berg op, hoogste punt was 4800 meter met mooi uitzicht over de vulkanen ( op de heenweg helaas niet, het regende, maar op de terugweg wel). Het dorp Chivay, lag op zo´n 3600 meter, met berg op wandelen voelde je wel dat de lucht wat ijler was, je bent hier toch wat sneller moe, maar gelukkig hebben wij geen last gehad van hoogteziekte, weer een positief teken voor de inca trail straks. Na geluncht te hebben en de stad bekeken gingen we naar de hot springs. Dat zijn natuurlijke warme bronnen (die naar zwavel stinken) waar je heerlijk in kunt zwemmen, zo´n 39 graden water terwijl het buiten maar 10 graden is ofzo. ´s avonds gegeten terwijl we mooie traditionele dansen zagen. De volgende ochtend om 5 uur ons bed uit, want we gingen op weg naar de condors (2,5 meter grote vogels voor wie ze niet kent). Onderweg nog op mooie uitzicht punten gestopt, een paar dorpjes bekeken en uitleg gehad over hun cultuur. Zo hadden deze dorpjes vroeger de gewoonte om de hoofdjes van baby´s te vormen naar de vulkaan. Zo was er een dorp waar de hoofden van baby´s aan de zijkant met planken tegen elkaar werden geduwd zodat ze een langwerpig hoofd kregen, en bij andere juist boven en onder zodat ze een plat hoofd kregen. Bij een cultuur kregen de babys´s een spits hoofd. Nu is dat gelukkig niet meer en dragen ze hoeden met deze vormen.
Om half 9 waren we bij de canyon (1,5 km hoog ofzo), en na 1,5 uur zagen we ook eindelijk de condors van dichtbij! Erg mooi.
Daarna gingen we weer terug en eind van de middag waren we in Arequipa. ´s avonds gingen we wat eten, en op het plein bij de cathedraal waren zo´n 3 protesten en 1 stiltetocht bezig (gaat niet echt goed samen, aangezien het op 50 meter stoep was...)
Nu hebben we een ochtendje rust (nou ja, rust er is nu een behoorlijk grote protesttocht bezig, de hele stad staat vol met een stoet mensen). Zo meteen gaan we raften, ben benieuwd of we nu op tijd worden opgehaald ;).
Zoals je kunt lezen gaat het met ons dus prima, en we hebben nog veel zin in de komende 3 weken. Foto´s volgen andere keer, internet is hier niet zo heel snel.
Gr Kim (Koen en Myrthe=

• 26 November 2009 - 17:33

Toos:

Ik hoor wel dat jullie het nog steeds druk hebben met spannende dingen. Kom maar heelhuids terug van het raften anders kun je de inca trail niet lopen.
    (je moet wel je huidige locatie wijzigen op de site, deze dingen kun je echt niet in Nijmegen!)
    Liefs ma

• 26 November 2009 - 20:45

Wout:

Wow, klinkt goed. jullie hebben het id naar je zin. weet je ook waarom iedereen aan het protesteren is?

groetjes
    Wout

• 29 November 2009 - 14:40

Jelske:

Gaaf, je hebt echt al veel gezien!
    wat lijkt me dat mooi hee, om die condors van dichtbij te zien vliegen :)
    en drie protesten én een stiltetocht...dat zal inderdaad niet goed samen gaan haha net zo snugger als in ghana daar ofnie :D
    Geniet er nog van!
    xxx