De laatste week - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Mei 2010 | Ghana, Tamale

Mijn laatste week is begonnen, vanavond over een week zit ik in het vliegtuig naar huis. Wat is de tijd toch voorbij gevlogen!

Ongeveer 3 weken geleden ben ik uit Togo terug gekomen bij mijn gastgezin. Het was heel leuk om iedereen weer terug te zien, en zij waren ook blij mij weer te zien. Het was ook meteen weer heel erg vertrouwd, alsof die 10 weken reizen niet zijn gebeurd! Heel raar.
Omdat er nu een andere vrijwilligster in dit huis zit kan ik niet in mijn oude kamer terecht, en nu slaap ik dus samen met deborah op een kamer. Erg gezellig.

De afgelopen 3 weken zijn ook voorbij gevlogen, ik heb veel vrienden opgezocht, beetje kletsen, rondwandelen. Ja voornamelijk relaxen was het de afgelopen 3 weken :D.
Doordeweeks ben ik de ochtenden naar Youth Alive geweest, mijn oude werkplek. Er is helaas niet zoveel te doen als 3 jaar terug. Dit komt omdat zo'n 2 jaar geleden het sponsorgeld was opgehouden en de organisatie dus ook is ingestort. Na een paar maanden zijn ze weer begon met het opstarten van hun programma's, maar omdat ze nog altijd geld tekort hebben is het niet mogelijk om nieuwe kinderen te werven. Er worden nu dus alleen de kinderen geholpen die al binnen Youth Alive waren en nu op de openbare scholen zitten of een beroep leren. Momenteel is het hier vakantie dus zijn er geen kinderen om activiteiten mee te doen. Erg jammer voor mij, maar gelukkig heb ik nog wat administratieve taken kunnen doen door mee te helpen de nieuwe website te maken en mee te denken over bepaalde plannen. Was ook erg interessant!! Nu hopen dat ze gauw nieuwe sponsors krijgen zodat ze weer nieuwe kinderen van de straat kunnen plukken en ze onderwijs kunnen bieden!

De middagen ging ik meestal naar wat vrienden toe om even bij te kletsen, spelletje te spelen, souveniertjes zoeken, etc. Verveeld heb ik me niet!
In het weekend heb ik een keer de meiden uit mijn gezin meegenomen naar het zwembad, zoals altijd erg gezellig en een lekkere afkoeling van de hete zon. Het regenseizoen is wel begonnen, maar over het algemeen schijnt de zon nog goed!
Afgelopen weekend was de vrijwilligster in mijn gezin jarig, dus dat hebben we zaterdagavond uitgebreid gevierd en zondag zijn we met een paar andere vrijwilligers wezen picknicken bij een prachtig meer.

En nu is alweer de laatste week voor mij aangebroken. Dat geeft een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik graag naar huis om iedereen weer te zien en bij te kletsen, maar ik ga het hier ook heel erg missen. Mijn vrienden en familie hier, de cultuur, het relaxte leventje... Maar eerst nog een paar dagen gezellig wat vrienden bezoeken, zaterdag geef ik mijn afscheids/verjaardagsfeest en maandagochtend vertrek ik naar Kumasi om van daaruit dinsdag naar Accra te gaan. In beide steden heb ik wat vrienden wonen die ik dus nog even op ga zoeken voor ik woensdagavond naar huis vlieg!
Tot gauw!

ps, de foto's willen nog niet echt lukken, maar die komen volgende week allemaal nog erop te staan!

• 05 Mei 2010 - 11:08

Lisette:

Ja, aan alles komt een eind.. Je bent in ieder geval een geweldig mooie ervaring rijker. Dat neemt niemand je meer af.

Geniet er nog maar even van!

En tot binnenkort! ;]

x

• 05 Mei 2010 - 16:55

Toos:

Hoi
    Stop maar wat zon in de rugzak. Daar is er genoeg en hier komen we wat tekort.
    Tot 13 mei.

kus

• 06 Mei 2010 - 08:50

Suus:

Hee Kim!

Geniet nog van je laatste dagen daar!

Xx Suus

• 15 Mei 2010 - 15:07