Over de helft + sponsorgeld! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Over de helft + sponsorgeld! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Over de helft + sponsorgeld!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Februari 2007 | Ghana, Tamale

De tijd gaat gauw hier. Afgelopen woensdag was ik op de helft van mijn verblijf. Momenteel heb ik 160 dagen in Ghana doorgebracht en nog 154 dagen te gaan voor ik dit land weer moet verlaten. En ondertussen blijven nieuwe vrijwilligers komen en gaan. Zo zijn er deze en afgelopen week er weer 4 nieuwe gekomen, 1 Zweedse, 1 Nederlandse (ook van de HAN maar dan CMV) en 2 Belgische. Wat erg raar is, de meeste vrijwilligers die na mij gekomen zijn, zijn weg voor ik weg ga...

Voor de rest zijn er weinig bijzonderheden gebeurd, werken gaat nog altijd goed, is nog erg leuk daar. De kinderen kennen hun acts voor het circus weer wat beter, begint er leuk uit te zien!

En wat natuurlijk het beste nieuws is, het is me gelukt een lading foto's erop te zetten!! Ze staan er nog niet allemaal op, maar ik ga dalijk proberen de rest erop te zetten. http://kimghana.spaces.live.com
Dus veel kijkplezier.

Verder heb ik een bestemming gevonden voor jullie sponsorgeld!! Het geld is gegaan naar Kotingli. Ik heb al eerder over Kotingli verteld. Dat is een dorpje dat door CID Ghana gesteund wordt in hun ontwikkeling. Zo geeft CID Ghana regelmatig fietsen aan het dorpje voor de tienermeisjes zodat ze naar de middelbare school in de stad kunnen. Ook zijn ze nu bezig met een waterproject. Kotingli heeft in het regenseizoen een plas water, maar dat water is gewoon bruin en dat drinken en koken ze eten mee. In het droge seizoen droogt die plas uit en moeten de mensen (voornamelijk vrouwen en kinderen) soms 3 of meer kilometer in de hete zon lopen om water te halen. CID Ghana is daar nu met een project bezig om waterputten aan te leggen zodat ze het hele jaar door water uit de grond kunnen halen dat ook een stuk schoner is dan het water dat ze nu drinken.
Verder heeft Kotingli een schooltje met 1 klaslokaal en ongeveer 70 kinderen. Ze zijn een paar maanden geleden begonnen met het bouwen van een keukentje bij dat schooltje. In Ghana is er een andere organisatie dat eten geeft aan schooltjes mits ze een keuken hebben. De kinderen die naar school gaan krijgen dan tussen de middag een maaltijd. Dit is voor die kinderen een extra stimulans om naar school te gaan. Maar het geld voor het keukentje te bouwen was op, dus met mijn sponsorgeld hebben ze genoeg om het keukentje af te maken en krijgen de kinderen te eten. Ik heb afgelopen donderdag foto's gemaakt van hoe het keukentje er nu uit ziet, en als het af is zal ik weer nieuwe foto's maken. Deze foto's staan er nog niet op, maar ik zal het zo snel mogelijk doen!

En Myrthe; zorg ervoor dat jij de volgende keer weer eerste wordt ;), je moet het wel in de familie houden :p. Veel succes met de volgende wedstrijden en win de competitie maar!

  • 10 Februari 2007 - 21:24

    Rian:

    heej kim, 1e was niet gelukt maar wel bijna;)
    ik ben toch wel laatste geworden:p
    Groetjes Rian

  • 11 Februari 2007 - 11:58

    Myrthe:

    Kim, wanneer ben jij eerste geworden dan :P. Rian je hebt het goed gedaan hoor. Ik had 0.1 tekort voor een podiumplaats, maar wel door naar de finale.

    wat goed dat het schooltje een keuken krijgt :). Met een lege maag kan je natuurlijk niet leren. Ben benieuwd. Tot over 153 dagen ;)

  • 11 Februari 2007 - 13:03

    Toon En Roos:

    Wij hebben vandaag naar de foto's gekeken . Ze waren erg leuk om te zien. Kim nog veel werkplezier en gauw weer tot schrijfs. Ps. jullie pap heeft trouwens ook goed z'n best gedaan met zoveel reisverhalen. Erg goed.

    Groetjes Toon en Roos.

  • 11 Februari 2007 - 19:12

    Anja En Cees :

    Ha Kim.
    We hebben de foto"s bekeken en ze zijn weer leuk en helemaal bekend!
    Over de helft ! nog even volhouden! Hier is het te koud voor je ,dus geniet nog maar even van de "warmte"
    Kim weer een gezellig en inhoudlijk goed verhaal.
    Straks zie allemaal fietsende mensen net als in China!
    Kim tot de volgende keer!
    hartelijke groeten ANja

  • 11 Februari 2007 - 22:22

    Suus:

    Heee Kim!!
    De foto's zijn echt leuk!!
    Fijn om te horen dat het sponsorgeld ook een goede bestemming heeft gekregen.
    Nog 5 dagen en dan is de Zoepkoel weer! We zullen je missen met vastelaovend :( Maar we drinken er wel eentje op jou he ;)

    xx Suus

  • 12 Februari 2007 - 20:16

    Martien, Erna:

    hey kim! weer even een berichtje uit liempde! hartstikke leuke foto's, sommigen kwamen ons wel bekend voor uit het verslag vanuit Venlo! We zien je volgende bericht weer graag tegemoet, het kan wel na dinsdag worden, dat we het lezen, eerst even carnaval!! heel groeten, martien, erna, mark en loes

  • 13 Februari 2007 - 21:09

    Diny:

    Wij hebben het reisverslag van Willy gelezen, de foto's bekeken. Erg mooi en bijzonder!De teugtocht naar Tamale was wel even spannend, zeg.Gelukkig is het goed afgelopen. Jij bent toch dapper, om positief verder te gaan.
    Succes met de plannen om het keukentje af te bouwen.
    Groeten, Gerard en Diny.

  • 16 Februari 2007 - 03:05

    Maartje En Bas:

    Net even een half uurtje uitgetrokken om naar alle foto's te kijken ;)
    Echt super Kim wat je daar allemaal aan het doen bent! En heel fijn dat je een goede bestemming hebt gevonden voor je sponsorgeld! Ben benieuwd naar de foto's van het einde van het project!
    Tot schrijfs,

    Maartje & Bas

    (en 25 graden is echt al wel warm...;))

  • 04 Maart 2007 - 16:04

    Linsy:

    Heej Kim,

    Alweer een tijdje geleden dat ik je site heb bekeken. Zag nu dat er veel en mooie foto's op staan, leuk!

    Hoe gaat ie daar, ben je de dagen aan het aftellen of wil je er juist niet meer weg..?

    Met de competitie gaat het tot nu toe erg goed, alledrie de wedstrijden gewonnen, nog 3 te gaan...
    Ben beniuewd. Kom je ons volgend jaar versterken?

    Succes nog daar.

    Gr. Linsy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 52270

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: