en de harmattan loopt ten einde.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu en de harmattan loopt ten einde.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

en de harmattan loopt ten einde..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Januari 2007 | Ghana, Tamale

Ja ja, bij jullie wordt het nog altijd steeds kouder, bij mij wordt het van nu af aan alleen maar warmer (nog warmer ja..). De harmattan loopt nu bijna ten einde. Voor degene die nog niet goed had meegekregen wat dat nou is, nog een keer de uitleg. De harmattan is een periode waarin er veel wind is, en met name wind vanuit het noorden (de woestijn dus). Dit houdt dus in dat het 's avonds en 's nachts sterk afkoelt en voor mij (ook al is het nog rond de 20 graden) koud aan voelt. En me verkouden maakt als ik geen vest aan doe. Maar de wind is nu aan het afnemen, dus het is alweer wat vroeger warm, en het blijft wat langer warm. Dus het duurt niet lang meer voor het helemaal niet meer afkoelt 'savonds of 's nachts, en we dus maar buiten moeten gaan liggen (aangezien het binnen nog warmer wordt en ik nog altijd geen werkende ventilator heb vanwege geen stroom). Al lijkt me dat op zich best wel gezellig, met z'n allen in een muskietennet onder de boom... Maar ik heb gehoord dat het soms wel 45 graden kan worden, dus misschien verlang ik dan ook wel naar een beetje sneeuw!! Aangezien het ook nog ongeveer 3 maanden niet zal regenen, gaat de natuur nog meer verdorren. Dus ik ben benieuwd hoe het wordt, waarschijnlijk zal ik veel in het zwembad te vinden zijn dan...

Maar verder is er niet veel bijzonders meer gebeurd. We zijn vandaag begonnen met oefenen voor het circus, de kinderen zijn erg enthousiast. We hebben de acts verdeeld over alle vrijwilligers, en ik met nog iemand anders gaan de koorddansers en de clowns verzorgen, wordt erg leuk. Ik zal veel foto's maken, en evt. proberen een filmpje.
Nu ik het over foto's heb, ik heb vorige week een cd met foto's opgestuurd zodat mijn moeder ze op mijn site kan zetten. Cd is keurig op tijd aangekomen, maar kan nog niet geopend worden :S, geen idee waar het aan ligt, hier kon het wel, dus we hebben Koen aan het werk gezet om het uit te zoeken. Hopelijk lukt het gauw! Wil jullie erg graag laten zien hoe de vakantie was, en wat ik allemaal gezien heb.

Ondertussen heb ik mijn terugvlucht trouwens geregeld. Was eerst nog altijd onbekend omdat ik vorig jaar april geboekt had en ik maar 11 maanden vooruit kon boeken, dus mijn vlucht stond nog in maart. Aangezien ik voor school toch wat langer moet blijven moest ik mijn vlucht nog verzetten. Dat is deze week gebeurd, en ik vlieg zaterdag 14 juli 's avonds om 10 uur richting Nederland. Zondagochtend rond 11 uur kom ik in Brussel aan, dus mijn welkomst commitee kan klaarstaan ;). Maar zover is het nog niet, ik heb hier nog wel ff te gaan. En gelukkig maar, ik wil nog zoveel zien, al wil ik jullie soms ook erg graag zien!
Eerst nog mijn projecten afmaken, weekendjes weg, oa naar Wa de nijlpaarden bezoeken, naar Kumasi naar een groot meer in de prachtige natuur, en op het einde nog wat rondreizen in East Volta (schijnt een geweldige natuur te zijn, dus daar moet ik geweest zijn).
Maar ik hou jullie op de hoogte!!

xxx Kim

  • 26 Januari 2007 - 20:12

    Cindy:

    Hey Kim,

    hopelijk ben je niet te erg verkouden geworden. ik ben al benieuwd naar de foto´s maar dat heb ik al eerder gezegd. Ik zou graag bij het welkoms commitee zijn, maar ik ben er dan zelf niet. Dan ben ik net 2 maanden op stage en zul je nog langer zonder mij moeten. Verder wens ik je nog veel plezier in Ghana en je moet zeker gebruik ervan maken dat je daar bent en proberen dat je nog meer ziet. Dit is in elk land de moeite waard.
    succes met jullie circusact en ik hoop dat we ook daar foto´s van te zien krijgen.
    Veel plezier en succes ermee.
    Liefs Cindy

  • 27 Januari 2007 - 12:43

    Bas:

    Hier gaat het binnenkort ook warmer worden, en dat wordt tijd. Vandaag was het 23 graden, en best lekker, maar het kan nog beter :)

    Gelukkig hebben wij airco, wanneer het te warm wordt!

  • 28 Januari 2007 - 18:37

    Betsie Van Leeuwen:

    Dus het wordt nog warmer! Hoe houd je het vol? De vlucht van 14 juli komt me erg bekend voor en ik vind het fijn dat je samen met Jelske gaat reizen.
    Kim, ik wens je veel succes met de kinderen en het circus en ik blijf je avontuur volgen.

  • 29 Januari 2007 - 13:30

    Myrthe:

    Heeft het zwembad wel voldoende water in zo'n hitte dan?
    en wees blij, want ik ben toch een snotje verkouden........

  • 31 Januari 2007 - 11:18

    Rian:

    Heej Kim!
    Je komt al weer bijna terug hoor, juli is al zo. jammer zeg, dan wordt Myrthe geen 1e meer bij turnwedstrijden:P houd je je splits en spagaten wel bij?;) ik spreek je wel weer een keer op msn! Groetjes Rian

  • 03 Februari 2007 - 23:20

    Anja Smulders:

    Ha die Kim
    Nou ik ben niet jaloers op jou qua de warmte.Wel dat je in Ghana zit en dat je nog zoveel mooie dingen kunt bezoeken.Ik ben benieuwd hoe jij de east-volta streek vindt.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Ghana wordt nog regelmatig besproken.Was ook een geweldige reis!!! Kim ,geniet nog met volle teugen ,het is voorbij voordat je het weet!!!!

  • 05 Februari 2007 - 12:44

    Myrthe:

    En hoessie nu? De harde schijf doet t weer hoorde ik dus je bent niet alles kwijt :). Maar wij hebben nog steeds jou foto's niet van de vakantie.

    En tja, was nu ook geen 1e meer, Rian heeft het ingepikt:P. Maar we hebben wonder boven wonder gewonnen van Helden dit weekend... als we dit zo volhouden :)

  • 06 Februari 2007 - 21:17

    Diny:

    Dag Kim, ik ben toch wel benieuwd naar de foto's.
    Het duurt nog wel een poos, voordat je huiswaarts kunt keren. Maar nu de datum bekend is, kun je er naar toe leven. Ik vind het knap van je dat je nog steeds enthousiast bent.
    Hier in Eindhoven gaat alles zijn gangetje.
    Lieve groeten, Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 52198

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: