De tijd vliegt... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 April 2007 | Ghana, Tamale

Vorige week vrijdag (de 13e, niks verkeerds gebeurd) hadden we een conventie van Youth Alive. De woensdag daarvoor waren er kinderen van de afdeling Youth Alive in Wa en van Bolga naar Tamale gekomen voor een kamp. Woensdag kwamen ze aan, donderdag gingen ze belangrijke mensen ontmoeten en plaatsen bekijken zoals het vliegveld. En vrijdag was de conventie. De kinderen van ons schooltje mochten ook komen, en we werden door een echte bus (geen trotro, of half uit elkaar hangende bus), een echte volledig complete en mooie bus opgehaald en daarheen gebracht. Daar deden de kinderen van het kamp voorstellingen, zoals dans en drama, en er waren allerlei belangrijke mensen die een praatje hielden. Was erg interessant om te zien. Op de terugweg was de bus helemaal volgepropt, een drumgroep erin en al feestend gingen we terug naar Youth Alive. Het was echt geweldig, iedereen zingen en dansen in de overvolle bus, en toen we op Youth Alive aankwamen ging dat gezellig door op het plein. Erg leuk!!
Vrijdagavond heb ik met wat vrienden pa's verjaardag gevierd, was erg gezellig!

Van de week op Youth Alive was druk, maar erg leuk. Hebben twee nieuwe vrijwilligers, een gaat bij olivia in de klas helpen en de andere gaat bijles geven en 'smiddags mij helpen met activiteiten. Erg gezellig.

Gister ben ik weer een keer in het weeshuisje gaan helpen. Was erg leuk, vooral omdat de laatste keer dat ik geweest was, een jongen er net was, en die was toen heel erg afwezig, had totaal geen contact, speelde niet en staarde maar voor zich uit. Maar nu is dat al een vrolijke jongen die gezellig met je rondloopt. Erg leuk om die verandering te zien!!
Verder heb ik gister rundvleessoep en macaroni voor het gezin gekookt, was erg gezellig en erg lekker!!
Vandaag heb ik leren T.Z. te maken, dat is meel gekookt in water. Dat moet je flink roeren, best vermoeiend, het lukte me nog niet helemaal zonder klontjes, maar was wel erg lekker!!

Verder zijn Ghanezen soms maar raar. Zo is er in het hele land water tekort. Ze hebben niet genoeg om electriciteit aan te maken en water uit de kraan is vaak maar 1 dag in de week. Maar ondertussen hebben ze wel een splinternieuwe fontein gebouwd waar de hele dag water uit spuit... Niet echt logisch als je het mij vraagt!!!

Verder is er niet veel gebeurd. De tijd vliegt hier!! Volgend weekend ga ik een lang weekend naar Wa, ik vertrek vrijdag en kom dinsdag terug (1 mei is hier een vrije dag!). Dan een weekendje rust, de week erna ben ik jarig! (alle post is welkom ;)). Het weekend daarna ga ik waarschijnlijk batik doen, dat is met wax en verf eigen ghanese stofjes maken! De week erop naar Kumasi, daarna naar Bolga, daarna nog 3 weken in Tamale en dan moet ik hier alweer weg :(. Gaat erg raar zijn om de mensen hier te verlaten, maar dan nog even lekker reizen en thuis weer iedereen zien!!
Maar het gaat echt snel, de week is voor mijn gevoel maar amper begonnen en dan is het alweer bijna weekend! Dus nog even 2,5 maand lekker genieten!

xxx Kim

  • 22 April 2007 - 17:01

    Toos:

    Hoi Kim
    Zo te lezen gaat het nog steeds prima daar. Ik zou er dan wel weer even bij willen zijn. Geniet er nog maar even van.
    Liefs ma

  • 23 April 2007 - 04:15

    Bas:

    Psychologische theorieen beweren dat status een eerste levensbehoefte is. Dus Nike's en een mobieltje is even belangrijk als eten en drinken...

  • 23 April 2007 - 17:44

    Roos En Toon :

    Hallo Kim,

    Zo te lezen heb je het erg goed naar je zin en heb je ook goed werk verricht. Dat is leuk, als je zo leest over die jongen,die het daarna weer zo goed naar z'n zin heeft. Nou Kim Nederland is al in het vooruitzicht. Kim jouw verjaardag vier je maar heel uitbundig daar in Ghana en dan doen wij in Venlo het wel dunnetjes over.

    Het allerbeste nog deze laatste maanden daar in Ghana en gauw tot ziens.
    groetjes Roos en Toon.

  • 26 April 2007 - 12:59

    Diny:

    Kim, is het bij jullie momenteel ook al warm? Hier in nederland is het nu ook rond de 30 graden, wat uitzonderlijk is voor de tijd van het jaar. Jij zult het daar nu wel gewend zijn, denk ik. Zo te lezen gaat het nog steeds goed met jou, fantastisch om te lezen. En het vooruitzicht om weer naar huis te gaan, komt ook steeds meer in beeld. Je kunt inderdaad zeggen, dat de tijd vliegt!!Maar als je het naar je zin hebt, gaat de tijd snel!
    Hier gaat alles zijn gangetje. A.s maandag viert de koningin haar verjaardag. Een extra vrije dag, is ook wel prettig.
    Kim, het beste voor jou, een goede tijd en tot horens.
    Lieve groeten, Diny van den Broek.

  • 13 Mei 2007 - 12:18

    Toon En Roos:

    Hallo Kim,

    Alles goed daar in Ghana?

    We hebben hier en daar ge"informeerd naar een kamer in Nijmegen, maar we hebben nog geen positieve reacties gehad.

    Morgen vertrekken we voor een vakantie naar Kroatie.

    Daarom willen we jou nu alvast van harte feliciteren met je verjaardag morgen.

    Maak er maar een gezellig feestje van.

    Groetjes Toon en Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 52300

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: