Kamer gezocht!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Kamer gezocht!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Kamer gezocht!!!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Mei 2007 | Ghana, Tamale

Even een kort berichtje voor ik weer aan mijn update begin. Halfweg juli kom ik dus terug naar Nederland en aangezien ik niet zo'n zin heb om weer iedere dag met de trein te moeten zoek ik een kamer in Nijmegen vanaf augustus. Een niet te dure kamer in de buurt van het centrum zou het beste zijn ;). Dus als iemand iets ziet of hoort, laat het me even weten!

Vorige week was even wat minder op werk. We hebben de hele week light off gehad. Er was in het weekend een storm geweest en er lag ergens een paal om. Ik kon in de ochtenden dus weinig doen, aangezien ik normaal gesproken dan aan mijn verslagen en projecten werk. Donderdagochtend ben ik thuis gebleven om aan de computer van Richard te werken. Heb ik nog iets aan mijn verslagen kunnen doen. De middagen waren gelukkig wel gezellig met de kindjes. Hebben tekeningen gemaakt voor Olivia omdat die bijna weg ging.

Vrijdag ben ik samen met Jelske en Kate een gezellig weekendje naar Wa gegaan. Vrijdagochtend moesten we om 4 uur op het busstation zijn, een uur voor de bus vertrok, en aangezien Jelske en Kate donderdagnacht pas om 1 uur aankwamen was het een erg kort nachtje geweest. Toen 5,5 uur in de bus gezeten op weg naar Wa, daar kwamen we rond 11 uur aan. Halverwege stapte een medicijnverkoper in, en je wilt niet weten wat hij allemaal verkocht. Eerst had hij een zalfje, waarmee je al je huidproblemen, maakt niet uit wat, kunt verhelpen. Daarna kwam hij met een zalfje aan dat als je het op je oogleden smeert je geen bril meer nodig hebt... En tot slot kwam hij met nog een ander zalfje aanzetten. Als je dat op je neus, oren of andere delen (vul zelf in) smeert dan wordt dat lichaamsdeel groter net zo lang tot je er niks meer opsmeert. Heb je het zelf niet nodig, koop het dan voor je man, vrouw, vriend of kinderen, ze zullen er blij mee zijn!!!....
Het was lekker weer, en hebben even Wa rondgestruind. Daarna Mathijs opgezocht, hij is ook van onze school en loopt in Wa stage. Even gezellig bijgekletst. Daarna gingen we ons hotel zoeken dat Mathijs had gereserveerd. Dat was niet al te goed bevallen. We moesten 2 uur wachten tot de eigenaar eindelijk kwam en we konden inchecken. Daarna moest van hem alles gauw gauw onze namen opschrijven enz. en daarna naar onze kamers. Ik moest mijn kamersleuten een stuk of 7 keer omdraaien voor ie het eindelijk pakte, en Jelske had zichzelf binnen no time opgesloten door de klink er van de binnenkant af te trekken. Toen we daar wat van zeiden kreeg Jelske op haar kop dat ze de deur gemold had. De meeste Ghanezen zijn erg vriendelijk, maar deze echt niet. Dus hebben we besloten naar een ander hotel te gaan zoeken, en gelukkig een erg rustig en gezellige plek gevonden!!
Zaterdagochtend gingen we de nijlpaarden opzoeken(tenminste, dat hoopten we). Met z'n 5en (Mathijs, Jelske, Kate, Arie(een oudere man die we tegenkwamen) en ik) in de taxi + chauffeur, beetje krap, maar het ging. Toen we bij het centrum aankwamen moest er ook nog een gids bij voor het laatste stukje, dat was heel erg krap. Maar hier in Ghana is een auto nooit vol... Toen gingen we in de kano, en op weg richting de nijlpaarden. Op zo'n 30 meter afstand zwommen ongeveer 10 nijlpaarden. Erg indrukwekkend. Het is gevaarlijk om dichterbij te komen, dus de foto's zijn niet al te duidelijk, maar het was leuk om ze een keer in het wild te zien.
Zondag hebben we Kate op de bus naar Accra gezet en hebben Jelske en ik een moskeen tour gehad. Hier in Wa mag je als ongelovige ook naar binnen om een kijkje te nemen. Het was erg mooi om te zien. En verder beetje Wa verkent. Maandag hadden we fietsen gehuurd en even een lekker tochtje gemaakt buiten Wa. Is een erg mooie omgeving en heb echt genoten. 's Middags koninginnedag gevierd met een kroegentocht, ook erg gezellig. En dinsdagochtend weer om 4 uur richting de bus. Om 10 voor 4, toen we net weg waren begon me toch een stortbui. Het was gewoon onmogelijk daar doorheen te lopen. Dus gauw wezen schuilen. En aangezien rond deze tijd geen taxi's reden konden we wel even wachten. Af en toe kwamen er wel prive auto's langs, maar niemand stopte. Uiteindelijk kwam een politiebusje voorbij, en die heeft ons een lift gegeven naar het busstation. Zorgen hebben we ons niet hoeven maken, want het regende, dus de chauffeur was ook even aan het wachten voor hij naar de bus kwam. Rond kwart over 5 was hij er eindelijk, en rond 6 uur konden we aanrijden. Dit was een bus die geen vering meer had, en de weg was 4 uur lang een en al bobbel, vaart minderen was niet nodig volgens de chauffeur, dus lekker door elkaar geschud vier uur lang!! Kwamen we eindelijk op de verharde weg, moest hij de band vervangen. Niet dat hij dan wat rustiger rijd op de andere weg... Dus even een uur stil gestaan, band vervangen en weer door naar Tamale. Daar lekker de rest van de dag gerelaxed en gister weer aan het werk. Vandaag was weer eens light off, dus het schoot weer wat minder op. Maar ze hebben wel al een vervangende docent gevonden!!! Dus dat is erg fijn, ze begint maandag, dus ik ben benieuwd.

De komende week ga ik niet zo veel doen, misschien dagje naar bolga dit weekend, en daarna mijn verjaardag vieren natuurlijk!! Heb er zin in, ik ga zaterdagavond gezellig een drankje drinken in meet me there spot, dus als iemand zin heeft ;).

Maar mijn verhaal is nu weer lang genoeg! Dus ik stop er maar weer mee.
xx Kim

  • 03 Mei 2007 - 16:24

    Helga:

    Hoi Kim

    Leuke site! Ik ga hem bijhouden de komende maanden (weet ik ook wat je allemaal schrijft over Youth Alive!)

    groeten van je collega

  • 03 Mei 2007 - 19:23

    Diny:

    Dag Kim, wat heb jij weer veel meegemaakt, de afgelopen dagen!!De Ghanezen blijven toch bijzondere mensen.
    Hoe gaat het momenteel eigenlijk met Deborah? Is haar gezicht, mond en oog hersteld? Ik moest er aan denken, toen ik het las van de medicijnman.
    Je bent er toch al mee bezig, als je weer thuis bent! Ik denk, dat het wel fijn is om op jezelf te gaan wonen. Na de ervaringen van het afgelopen jaar, ben je een op en top zelfstandig persoon geworden.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Gerard en ik gaan van 20 mei tot 29 mei op vakantie naar Israel/Palestina.Ik heb er zin in.
    Kim, ik wens je nog een fijne tijd toe, en tot mails.
    Lieve groeten, Diny van den Broek.

  • 11 Mei 2007 - 13:41

    Tom:

    Nou ja zal ik dan ook maar wat achterlaten zodat je kan zien da ik t wel lees hoor! eg wel mooi verhaal, k kan me al helemaal verbeelden hoe hard t dan regent, en da ritje in de bus zonder vering, en die lekke band enzo. kroegentocht op maandagMIDDAG? das fout:P. haha.
    Groetjes
    Tom

  • 12 Mei 2007 - 06:25

    Anja Smulders En De :

    Hallo Kim1
    PROFICIAT MET JE EEN EN TWINTIGSTE VERJAARDAG!!!21-21-21-21-21-21-!!!!!
    Wij wensen jou een hele fijne dag toe1
    Wij horen wel van je hoe je je verjaardag gevierd hebt.En volgens mij zou ik het lekker over doen in Nederland.Daar ben je nu toch binnenkort.1
    Lekker aan het aftellen?
    Of geeft het een dubbel gevoel?
    Kim de verhalen zijn leerzaam en indrukwekkend!
    Helaas aan een kamer in Nijmegen kan ik je niet helpen!
    Kim FIJNE DAG EN tot schrijfs!
    Anja,Cees,Rosalie.Iris en Wijnand!!!!


  • 12 Mei 2007 - 06:27

    ANJA:

    kIM HET VORIGE BERICCHT IS ECHT OP JOUW VERJAARDAG GESCHREVEN!NL. 13 MEI! DE COMPUTER GEEFT 12 MEI AAN KLOPT NIET MET DE NEDERLANDSE TIJD WEL MISSCHIEN VOOR GHANA.FELOICITATIES GELDEN DAN OOK VOOR MORGEN!
    dOEI ANJA

  • 12 Mei 2007 - 06:30

    ANJA:

    kim het is de 12 mei vandaag!
    alle goede felicitaties zijn 3 dagen geldig ! Een dag ervoor ,de dag zelf, en de dag erna1
    Ik denk echt aan je !dat zie je wel!!
    Groetjes voor de derde keer ANja

  • 13 Mei 2007 - 07:17

    Diny:

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 21-STE VERJAARDAG!!!!
    Wij wensen jou een fijne dag toe met je Ghanese familie, en je vrienden en vooral de kinderen. Laat je maar heerlijk verwennen.

    Kim, nog een goede tijd in Ghana en tot horens.
    Lieve groeten, Diny en Gerard van den Broek


  • 13 Mei 2007 - 12:01

    Betsie Van Leeuwen:

    Hartelijk Gefeliciteerd!
    Wij wensen je een fijne dag!
    En nog een leuke tijd in Ghana!
    groetjes

  • 13 Mei 2007 - 19:52

    Elly En Rien:

    Hoi Kim,
    Proficiat met je 21 st. verjaardag. Hopelijk heb je een leuke dag gehad.
    groetjes
    Elly en Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 52301

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: