Tie and dye/Batik - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu Tie and dye/Batik - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Kim Dungen - WaarBenJij.nu

Tie and dye/Batik

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Mei 2007 | Ghana, Tamale

Mijn post voor mijn verjaardag is eindelijk aangekomen. Dus ik wil iedereen die een kaart heeft gestuurd bedanken! En Diny, heel erg bedankt voor de zakken snoep. Ik ben er erg blij mee, en mijn gastgezin ook!! Ze vinden ze heerlijk.

De laatste twee weken zijn er niet veel bijzondere dingen gebeurd. Gewoon gewerkt, en een erg rustig/saai weekend gehad. Het regende veel! :(.

Ik ben er ondertussen trouwens achter wat Deborah precies heeft. Janne (finse gastbroer) werkt in het ziekenhuis en is een keer mee naar de dokter geweest. Deborah heeft dus een TIA gehad, en daardoor een tijdelijke verlamming in de linkerhelft van haar gezicht. Ze heeft dus oefeningen gekregen om de spieren weer te laten werken. Ze heeft er soms ook last van, maar als ze een slechte dag heeft dan voelt ze zich al gauw ziek. De doktoren geven iemand altijd pillen mee als ze komen, omdat de patient anders vindt dat hij geen goede dokter heeft gehad. Dus vandaar dat ze iedere keer weer antibiotica mee krijgt, maar dat schiet dus allemaal niet op. Ze moet gewoon oefeningen doen en wachten tot het beter wordt!

Verder is Hafiz, mijn baas, vertrokken naar het zuiden voor zijn studie. Dus ik heb mijn beoordeling van mijn stage binnen en die is erg positief!! Ben ik heel erg blij mee. Nu nog een maandje werken en dan ben ik ook klaar. Maar heb nog veel leuke activiteiten bedacht voor de laatste weken, dus ik heb er nog zin in!

Vandaag heb ik tie and dye en Batik gedaan. Dat heb ik al een keer eerder gedaan, maar nu ergens anders en ook Batik. Ik heb dus vandaag mijn eigen stofjes gemaakt. Eerst heb ik Batik gedaan. Dan verf je je stofje in een mooie kleur en dan met houten stempels waar figuren in gekerfd zijn, stempel je wax op je doek. Je kunt dus zelf je patronen uitkiezen. Daarna verf je het opnieuw, en alles behalve waar de wax zit krijgt die nieuwe kleur. Dan kun je weer stempelen en nog een keer verven zodat je op het einde dus 3 kleuren hebt. Ik heb een tafellaken en servetjes gemaakt, ze zijn erg mooi geworden! Van een stofje ga ik een tasje laten maken. Dan heb ik ook nog twee yard tie and dye. Dan gebruik je geen stempels, maar vouw je je doek, of knoop je het in bepaalde vormen en dan stop je het in de verf. Ziet er ook erg mooi uit!! Ben er heel erg blij mee! Het was echt een heel erg leuke dag.
Ik zal zo gauw mogelijk proberen foto's erop te zetten. Owja, de vorige keer heb ik een lading nieuwe foto's erop gezet op mijn andere site! Dus veel kijkplezier allemaal!!
Ik moet er weer vandoor. Ga morgen lekker een weekendje naar Kumasi, heb er zin in!!! Ik laat nog wel weten hoe het was.

xxx Kim

  • 24 Mei 2007 - 20:25

    Eva :

    lieve kim! echt ontzettend bedankt voor de leuke cadeautjes echt heel erg lief! zo te lezen heb je het nog steeds erg naar je zin! we missen je wel hoor! ik hoop dat je nog een hele fijne tijd hebt.
    heel veel plezier en succes.

    veel liefs Eva
    p.s heel veel groetjes van iedereen hier.

  • 28 Mei 2007 - 18:21

    Anja:

    Hallo Kim
    Alles gaat naar wens?
    Een verdiende positieve beoordeling!
    En nu ,nog even genieten van Ghana?
    Hoe was het weekend Kumasi?
    Nog een fijne tijd en tot de volgende brief!

    Hartelijke groetjes Anja

  • 30 Mei 2007 - 11:18

    Diny:

    Dag Kim,fijn om te lezen, dat het snoep heeft gesmaakt. Proficiat met je positieve beoordeling. Je hebt het echt verdiend.
    En nu op naar de eindsprint!
    Wij zijn vandaag terug gekomen van vakantie.
    Wij zijn 10 dagen in Israel/Palestina geweest. Een bijzondere ervaring. Wij hebbben bij een Palestijnse familie gelogeerd. Je leert dan toch meer hun leefwijze, cultuur kennen. Zij hebben weinig vrijheid, waardoor ik besefte, wat een vrijheid ikzelf heb. Het heeft veel indruk op mij gemaakt.
    Kim, ik wens je het beste, geniet van de laatste weken. Tot horens!!!
    Lieve groeten, Diny van den Broek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Het jaar dat ik stage heb gelopen is ontzettend goed bevallen en ik sta te popelen om weer terug te gaan. Half november tot half december ga ik eerst mijn zusje opzoeken in Peru en begin januari vertrek ik eindelijk weer terug naar Ghana om daar rond te trekken door West-Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 52295

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 06 Mei 2014

Vrijwilligerswerk Nicaragua

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Terug naar Ghana

16 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Vakantie in Vietnam

03 Januari 2010 - 13 Mei 2010

West-Afrika, terug naar Ghana

18 November 2009 - 16 December 2009

Peru: Myrthe opzoeken

03 September 2006 - 15 Juli 2007

Jaarstage in Ghana: mijn eerste reis

Landen bezocht: